به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت هفته وقف از 25 آبان ماه تا چهارم آذرماه اظهار داشت: طبق درخواست های صورت گرفته، طلبه ها شرایط ائمه جماعت و قاضی را ندارند تا به سایر استان ها اعزام شوند.
وی افزود: سازمان اوقاف امور خیریه مراکزی برای تربیت علمایی درحوزه قضات، ائمه جماعت و اجرای مبانی قرآن و احکام اسلام را راه اندازی کند و این امر نیاز به سرمایه گذاری بسیاری دارد.
وی با بیان این که مردم احترام ویژه ای برای علما قائل هستند گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی اگر علما وارد میدان نمی شدند مردم اقدامی نمی کردند چرا که مردم به رفتار و کردار علما توجه ویژه ای دارند.
آیت الله نوری همدانی، ادامه داد: خدمات مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی علما در سازمان اوقاف و امور خیریه خدمت به بندگان است.
وی ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در امامزادگان را تاثیر گذار دانست و گفت: نورانیت اخبار امامان معصوم(ع) در این نوع مکان ها توجه مردم را به خویش جلب می کند.
وی خاطرنشان کرد: در اصول کافی به صفات علما از جمله بصیرت و آگاه بودن به وضعیت جامعه تاکید شده است چرا که انسانی که بی فکر و بی بصیرت باشد اموال را به نابودی می کشاند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با حضرات آیات سبحانی، علوی گرگانی و جوادی آملی از مراجع تقلید و یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.
/8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.