به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صیاد درویشی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: این محموله های قاچاق شامل لوازم خانگی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال، اقلام خوراکی به ارزش سه میلیارد و 120 میلیون ریال، 32 هزار تیغه برف پاک کن به ارزش‌ چهار میلیارد ریال، لوازم یدکی خودرو به ارزش 850 میلیون ریال و همچنین یک هزار و 520 دستگاه بی سیم به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون ریال است و هشت تن نیز در این رابطه دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: همچنین همکاران با اقدام اطلاعاتی - عملیاتی موفق شدند یک باند فعال در عرصه خرید و فروش عتیقه را شناسایی و چهار تن را دستگیر نمایند که در این عملیات پنج عدد کوزه سفالی عتیقه کشف شد و طبق نظر کارشناسان قدمت آن به هزاره اول قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.
وی با اشاره به افزایش کشفیات قاچاق در سال جاری نسبت به سال گذشته، بیان کرد: تعداد پرونده های قاچاق 13.9 درصد، دستگیری قاچاقچیان 37 درصد و توقیف خودروهای متعلق به قاچاقچیان 33 درصد افزایش یافته است.
درویشی ارزش ریالی کشفیات قاچاق پلیس قم در هفت ماه گذشته را بیش از 100 میلیارد ریال عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16.2 درصد افزایش داشته است.

* کشف 190 کیلوگرم تریاک در قم
وی همچنین با اشاره به کشف 190 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در قم، گفت: اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر قصد داشتند توسط 2 دستگاه خودرو پژو از استان های جنوبی با عبور از حوزه استحفاظی قم، این محموله مواد افیونی را به تهران منتقل کنند.
وی افزود: پس از هماهنگی های قضایی، ماموران انتظامی به محورهای مواصلاتی استان قم اعزام شدند و اقدام به کنترل تردد خودروهای عبوری نمودند.
جانشین فرمانده انتظامی قم اضافه کرد: در ادامه با رصد اطلاعاتی، خودروهای مذکور شناسایی و پس از توقیف، طی بازرسی 20 بسته تریاک به وزن 190 کیلوگرم کشف شد و چهار تن نیز در این رابطه دستگیر شدند.
درویشی ادامه داد: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.