در این پیام که سه شنبه شب در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: حادثه ناگوار زلزله در غرب کشور و نیز در کشور عراق که موجب خسارتهای فراوان و از دست دادن عزیزان زیادی شد، همگان را در غم و ماتم فرو برد. باید توجه داشت که این ‌گونه حوادث برای انسانها باید موجب توجه به خالق هستی، مایه عبرت و سبب بیداری و تقوای همگان باشد.
پیام حاکیست: اینجانب با همه آسیب‌دیدگان و مصیبت ‌‌زدگان همدردی می‌ نمایم و ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه، از خداوند متعال صبر و اجر فراوان را خواستارم.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 یکشنبه 21 آبان با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
طبق آخرین گزارش های رسمی اعلام شده در پی حادثه مزبور، 432 کشته و 7817 مصدوم شدند.

** آیت الله فاضل لنکرانی همچنین با صدور پیام دیگری در خصوص شهادت حجت الاسلام والمسلمین محمود تقی ‌‌پور مدافع حرم حضرت زینب(س) آورده است: بار دیگر دست جنایتکار داعش و حامیان کافر مسلک او، درخت تناور و تنومندی از روحانیت را قطع و دوستان و یاران و همه آشنایان با او را در غم و اندوه فرو برد.
پیام ادامه یافته است: شهید والامقام حجت الاسلام و المسلمین آقای محمود تقی‌‌پور از زمره طلاب و فضلایی بود که علم و دانش خویش را با مرکب شهادت و در میدان جنگ و رشادت عجین ساخت و با هدف دفاع از اهل بیت(ع) و شیعه و نظام اسلامی به آنچه آرزو داشت رسید. ایشان از فضلا جدی دروس خارج فقه و اصول بود که مباحث علمی را به صورت عمیق و جدی دنبال می‌نمود.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)در این پیام بیان کرده است: این شهادت اگر چه برای ایشان عنایت خاص خداوندی است، اما برای فرزندان انقلاب و حوزه علمیه خسارتی است بزرگ. اینجانب نمی ‌توانم شدت تاسف و اندوه خود را در از دست دادن این عزیز بیان نمایم. هرگز فراموش نمی ‌کنم که آخرین مرتبه که برای خداحافظی بعد از پایان درس با ایشان مواجه شدم چهره نورانی او گواه بر شهادت و لقاء الهی داشت.
در این پیام با تاکید بر این که حوزه ‌های علمیه به شهادت چنین سربازانی افتخار می‌ کنند آمده است: امروز فضلاء و اساتید حوزه علمیه قم و سایر حوزه‌ها به خود می‌بالند که در متن حوزه انقلابی عزیزانی این‌چنین مصمم آن هم در رده‌های بالایی از عمل و فضل حضور دارند.
پیام ادامه یافت: این شهادت را به محضر مبارک امام زمان(عج) و مراجع معظم به خصوص رهبر انقلاب اسلامی و همه حوزویان و دوستان و نیز خانواده و فرزندان ایشان تبریک و تسلیت عرض می ‌نمایم و از خداوند متعال استمداد می ‌نمایم که خاتمه عمر ما را شهادت در راه خویش قرار دهد.
حجت الاسلام میرزا محمود تقی پور، اصالتا اهل شهر گرگان و ساکن شهر مقدس مشهد بود که برای تکمیل تحصیلات حوزوی در قم حضور داشت.
وی به عنوان بسیجی در گردان 102 حضرت معصمومه(س) تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) مشغول به فعالیت بود همچنین عضو شورای مرکزی موسسه بلاغ مبین و مسئول گروه جهادی طراوت ماندگار بود که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.
8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.