به گزارش روز دوشبنه ایرنا از مرکز خبر حوزه، در پیام آیت الله نوی همدانی آمده است: لازم است مسئولان محترم هرچه سریعتر با در اختیار گرفتن همه امکانات مادی و معنوی به کمک حادثه دیدگان بشتابند.
پیام ادامه یافته است: خبر زمین لرزه در منطقه غرب کشور که باعث جان باختن و مصدوم شدن عده ای از هموطنان ما شد موجب تاسف و تاثر گردید و اینجانب از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه طلب مغفرت و رحمت و برای آسیب دیدگان سلامتی مسلت می نمایم.

** آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم نیز در این رابطه با صدور پیامی آورده است: وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زلزله در غرب کشور که به جان باختن و مصدوم شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز و مردم مسلمان کشور عراق منجرشد، موجب تاسف و اندوه فراوان گردید.
پیام حاکیست: این حادثه غم ‌بار را به رهبر معظم انقلاب اسلامی دامت‌برکاته، ملت بزرگ ایران، به خصوص مردم شریف استان کرمانشاه و خانواده‌های مصیبت‌دیده، صمیمانه تسلیت عرض می نمایم و در جوار بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه(س)، برای جان‌باختگان غفران و رحمت، برای مصدومان شفای عاجل و برای همه بازماندگان از درگاه الهی صبر جمیل مسالت می‌کنم.
در ادامه پیام آمده است: امیدوارم مردم عزیز و همه مسئولان محترم، با بهره‌گیری از امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

** مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز با صدور پیامی ضمن اظهار همدردی با مصیبت زدگان و داغدیدگان حادثه زلزله غرب کشور تاکید کرده است: حادثه‌ دلخراش و غم انگیز زلزله کرمانشاه و استان‌های هم جوار که در آن تعدادی از انسان‌های مومن و مسلمان جان باختند و جمع زیادی نیز مجروح و مصدوم شدند قلب همگان به ویژه امت شریف و مسلمان ایران و روحانیت و حوزه‌های علمیه را عزادار و مصیبت‌زده نمود.
پیام ادامه یافته است: این ضایعه تاسف بار را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید(دامت‌برکاتهم) و ملت بزرگ ایران تسلیت گفته و ضمن تاکید مجدد بر اظهار همدردی با مصیبت زدگان و داغدیدگان، از نیروهای خدوم امدادی و مردم نیکوکار و خیراندیش نیز انتظار می رود با کمک رسانی و مساعدت به آن عزیزان موجب تسکین آلام آنان شوند.
پیام حاکی است: مدیریت حوزه‌های علمیه از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران الهی برای جانباختگان و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان و شفای عاجل و کامل جراحت دیدگان این حادثه مسالت می نماید.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
براساس آخرین آمار این زلزله تاکنون 341 کشته و 5346 مصدوم برجا گذاشته است.
7404/ 1175 تنظیم: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.