به گزارش ایرنا از دادستان عمومی و انقلاب قم، مهدی کاهه روز چهارشنبه دردیدار اعضای هیات مدیره کانون داوری استان قم افزود: جریان داوری و میانجیگری یکی از مباحث پیشگیری است که دراین حوزه باید ازکارشناسان و عالمان دیگررشته ها به ویژه درحوزه علومی که باانسان شناسی مرتبط است، بهره برد.
وی ادامه داد: در امر پیشگیری، پدیده های خوبی درقانون پیش بینی شده است که قم می تواند به عنوان استان پایلوت و الگو در این باره مطرح باشد.
وی تاسیس کانون داوری استان قم را مایه مباهات دانست و اظهار داشت: بر این باورم که این کانون با شاکله اعضای علمی و فرهیخته هیات مدیره فعلی می تواند تعامل خوبی با دستگاه قضایی به ویژه دادستانی قم در جهت بستر سازی های فرهنگی و کاهش سطح دعاوی و نیز کاهش ورودی پرونده ها به دادسرا و محاکم داشته باشد و حوزه دادستانی نهایت همکاری خود را در چارچوب قانون با این کانون خواهد داشت.
کاهه، با توصیه به چارچوب سازی مشخص و مدون و نیز سازمان یافتگی در برنامه و اجرا بیان داشت: در جریان نظارت ستادی این کانون بر نهادها و موسسه های داوری و نیز توسعه فرهنگ داوری باید به گونه ای عمل شود که تجربه ها و معضل های برخی نهادهای شبه قضایی را در پیش رو نداشته باشیم.
وی از مزایای داوری را تخصصی بودن رسیدگی به دعاوی دانست و گفت: جایگاه داوری در بین آحاد مردم جامعه باید تبیین و در این رابطه فرهنگ سازی شود و یکی از رسالت های مهم و البته سنگین کانون داوری استان، پرداختن به این مهم است.
در ادامه این نشست، رئیس و اعضای کانون داوری استان قم به طرح اقدامات صورت گرفته و لزوم تعامل با دستگاه قضایی پرداختند.
/8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.