به گزارش ایرنا ، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) درقم با برپایی آیین های سوگواری، در غم شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش بر سرو سینه زده و اشک ماتم می ریزند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) مملو از عاشقان سید و سالار شهیدان از سراسر کشور است و صدای نوحه سرایی و سینه زنی دسته های عزاداری از هر گوشه به گوش می رسد.
قم، امشب میزبان زایران دل سوخته ای است که با چشمانی اشکبار و دلهایی مالامال از غم و اندوه در کنار مرقد کریمه اهل بیت (س) به عزاداری مشغولند.
مراسم عزاداری شب اربعین حسینی در مسجد جمکران ، بقاع متبرکه و مسجدها و تکیه های استان قم برپا شده و سخنرانان ضمن بیان گوشه هایی از قیام سومین امام شیعیان، به بیان اهمیت روز اربعین و قرائت زیارت اربعین می پردازند.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در مراسم باشکوه شب اربعین حسینی نیز در سوگ سید و سالار شهیدان نوحه سرایی می کنند و مردم عزادار نیز با سوز دل و دیدگانی گریان ، به سوگواری می پردازند.
دسته های عزادار نیز در قالب هیات های سینه زن و زنجیر زن امشب از نقاط مختلف استان قم با در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) حضور یافته اند و در سوگ سید و سالار شهیدان عزاداری می کنند.
مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برپایی آیین های سوگواری سید و سالار شهیدان در شب اربعین حسینی عشق و علاقه خالصانه خود را به حضرت امام حسین(ع) نشان دادند.
ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از زائران حسینی نیز در شهر مقدس قم برپا شده و مردم نیز به صورت خودجوش اقدام به پخش چای و غذاهای نذری می کنند.
7403/ 6133/ خبرنگار- محسن آقاگلی ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.