در این اطلاعیه که نسخه ای از آن عصر شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: با شکر و سپاس خداوند قادر متعال به پاس توفیق الهی عمل به تکلیف مسلم دینی و انقلابی استکبارستیزی و همزمان با یوم الله سیزدهم آبان‌ ماه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» تجلی غیرت انقلابی و طنین شعار کوبنده مرگ بر طاغوت اعظم، آمریکای جنایت ‌کار در حرم عصمت و طهارت(ع) و پایگاه انقلاب اسلامی، قم همیشه سرافراز، احساس وظیفه و حضور بابصیرت و شورآفرین اقشار مردم شریف و متدین در مراسم و نقش آفرینی تحسن بر انگیز شخصیت ‌های گرانقدر، مدیران ارگان ‌ها و نهادها، ائمه جمعه، اصحاب سخت ‌کوش رسانه خاصه صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران در تحقق هدف را ارج نهاده است.
در این اطلاعیه آمده است: با تاسی به حدیث شریف رضوی:« من لم یشکر المنعم من المخلوقین، لم یشکر الله عزوجل» اهتمام خداپسندانه و مسرت‌ بخش همه بزرگواران قدردانی و ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه، عزت روزافزون توام با مزید توفیقات همگان را از ذات اقدس احدیت مسالت می نماید.
قشرهای مختلف مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار قم روز شنبه در یوم الله 13 آبان همصدا با مردم همیشه در صحنه اقصی نقاط کشور، انزجار خود را از استکبار جهانی و سیاست های خصمانه دولت آمریکا به نمایش گذاشتند.
یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی، یادآور تبعید امام راحل در سال 43، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای رژِم پهلوی به شهادت رسیدند و نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 58 است. روز 13 آبان به نام روز انزجار از استکبار جهانی و مبارزه با زورگویان و ناقضان حقوق بشر نام گرفته است.
رژیم پهلوی در 13 آبان 1357،جمعی از دانش ‌آموزان تهرانی که در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند به گلوله بست که بر اثر این جنایت، 56 تن از دانش آموزان کشته و صدها تن زخمی شدند. در 13 آبان 1358 یعنی تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.
/8138/ تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.