به گزارش ایرنا، سردار حسین سلامی روز شنبه در سخنرانی مراسم یوم الله 13 آبان در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، افزود: رویارویی ایران با آمریکا، مقابله حق با باطل است و این صحنه نبرد در تمامی کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن نشان می دهد، قدرت جبهه مقاومت رو به رشد و قدرت جبهه استکبار رو به افول است.
وی با اشاره به این که گزینه نظامی علیه ملت ایران دیگر به فکر مسئولان آمریکایی هم نمی آید، بیان کرد: آن ها می دانند اگر موتور محرک جهاد در جبهه مقاومت با همه ظرفیت خود فعال شود، نقشه منطقه و جهان تغییر خواهد کرد و کشوری به نام اسرائیل دیگر وجود خارجی نخواهد داشت.
سلامی با اشاره به این که آمریکایی ها می دانند هر حرکت جدیدی در منطقه به نابودی کامل رژیم صهیونیستی خواهد انجامید، افزود: امروز انقلاب اسلامی، حزب الله و جبهه مقاومت در سراسر نقاط عالم حامی مستضعفان و مظلومان جهان در برابر مستکبران هستند و اجازه اجرایی شدن نقشه های دشمن در هیچ عرصه ای را نخواهند داد.
وی بیان کرد: توطئه تجزیه طلبی در کشور عراق نیز با هوشیاری نیروهای مقاومت در برابر چشم همه جهانیان و مستکبران عالم خنثی شد و نشان داد خواست دشمن دیگر در تحولات منطقه تاثیر گذار نیست.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: روزگاری دشمنان می خواستند مرزهای رژیم صهیونیستی را توسعه دهند اما امروز کار این رژیم به جایی رسیده است که دور تا دور خود را دیوار می کشد و خود را محصور می کند تا از قیام مسلمانان در امان باشد؛ آمریکایی ها خوب می دانند دیگر نمی توانند این رژیم جعلی را نگاه دارند و تحولات منطقه غرب آسیا بر اساس خواست آنها پیش نمی رود.
وی با اشاره به جنایت های آمریکا در حق مردم منطقه، بیان کرد: آمریکا و اسرائیل به 14 کشور مسلمان حمله کردند و بیگناهان بسیاری را به شهادت رسانند اما اکنون در حال فرار از جغرافیای جهان اسلام هستند.
وی ادامه داد: روزگاری منطقه غرب آسیا میدان تاخت و تاز آمریکایی ها بود و آنها سرمایه مسلمانان را به غارت می بردند اما اکنون یک آمریکایی نمی تواند با آرامش از خیابان های شهرهای اسلامی عبور کند، چراکه مردم در کشورهای مسلمان بیدار شده اند و می دانند آمریکا ریشه اصلی مشکلات آنان است.
سلامی گفت: نظام اسلامی دشمنان را از لانه های خود بیرون آورد و آنها را در مرزهای جهان اسلام تعقیب کرد و به زودی تاریخ جدیدی در جهان اسلام با نابودی دشمنان رقم خواهد خورد که نمایان گر غروب قدرت آمریکا و استکبار جهانی است.
وی اضافه کرد: هرکس می خواهد از موشک های ما در امان بماند، باید دشمنی با ملت ایران را کنار گذارد، در غیر این صورت پناهگاه های خود را آماده کند.
وی تاکید کرد: هدف آمریکایی ها از فشار بر قدرت موشکی ایران، برهم زدن تعادل قدرت است تا بتوانند در موقعیت مناسب خواسته های سیاسی خود را علیه ملت ما اجرایی کنند.

** نظام اسلامی ایران به محل پناه مسلمانان عالم تبدیل شده است
وی بیان کرد: نظام اسلامی با تکیه بر قدرت داخلی خود به محل پناه مسلمانان عالم تبدیل شده است و قدرت آن را دارد که نبرد را رو در روی دشمن به پیش برد و قوای نظامی آنان را خارج از مرزها مورد تعقیب قرار دهد.
وی ادامه داد: امروز مرزهای ما نفوذ ناپذیرترین مرزهای جهان است و امنیت داخل شهرهای ایران اسلامی، بی نظیر است و این مساله نشان می دهد انقلاب اسلامی به درختی تنومند تبدیل شده که می تواند در این منطقه نا آرام و دریای طوفانی، استقلال و امنیت خود را حفظ کند.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ذخایر عقل راهبردی دشمن تمام شده و آنان هر چه می اندیشند در نهایت به سود نظام اسلامی تمام می شود؛ ملت ایران در پرتو ولایت فقیه در سخت ترین جبهه های نبرد حاضر می شود و در برابر دشمنان می ایستد.
وی بیان کرد: امروز به دلیل ایستادگی و پایداری نظام اسلامی، دشمن در هیچ جبهه ای به پیروزی نرسیده و توطئه های شوم آنان به خودشان باز می گردد.
وی ادامه داد: رهبری الهی در ایران نشان داد با توکل بر خداوند متعال می توان در برابر جبهه دشمنان ایستاد و آنان را حتی با وجود کمی نیروها و امکانات شکست داد.
سلامی گفت: اتحاد و پایداری ملت ایران موجب شده تا ما در جهان دارای منزلتی رفیع و در مختصات سیاسی جهان دارای قدرتی تاثیرگذار باشیم.
وی افزود: روزگاری دشمنان متن توطئه های خود را در ایران به اجرا می گذاشتند اما امروز نه تنها در ایران بلکه در هیچ کدام از کشورهای منطقه جایگاهی ندارند و جبهه مقاومت با قدرت در برابر آنان ایستاده است.
وی ادامه داد: دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا نشان دهند حکومت دینی توانایی اداره جامعه را ندارد؛ آنها می خواستند بازیابی هویت دینی میان مسلمانان شکل نگیرد؛ اما انقلاب اسلامی این توطئه را خنثی کرد و اجازه نداد الگوی توسعه مبتنی بر ارزش های غربی در جهان اسلام حاکم شود.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی ها تمام ظرفیت خود و متحدانشان را به کار گرفتند تا ملت ایران را از انقلاب اسلامی جدا کنند؛ صدام را برای مدت هشت سال به جنگ با ایران واداشتند و همه امکانات خود را برای پیروزی عراق در این نبرد بسیج کردند، اما در نهایت با ایستادگی ملت ایران شکست خوردند؛ این مساله به جهانیان نشان داد دین می تواند با حفظ کرامت انسانی و نگاه به ارزش های اجتماعی جامعه را اداره کند.
وی با اشاره به سخن امام راحل (ره) که فرمود؛ آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، افزود: زمانی آمریکایی ها به فکر حمله نظامی به ایران افتادند تا گروگان های خود را آزاد کنند اما با اراده الهی در طوفان شن صحرای طبس گرفتار شدند و همه امکانات پیشرفته نظامی آنان نابود شد.
وی ادامه داد: آمریکایی ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا از تبدیل شدن ایران به یک قدرت جهانی جلوگیری کنند، اما نتوانستند.
سلامی گفت: اشغال سفارت خانه آمریکا در آن زمان که آمریکا قدرت بی مانند جهان بود به فکر هیچ کس نمی آمد، اما جوانان مومن و انقلابی، این مکان جاسوسی را به تصرف خود درآورند.
وی افزود: امام راحل (ره) نیز با شجاعت سیاسی از این اقدام حمایت کرد و شبکه گسترده قدرت آمریکا که ظاهری ترسناک داشت در جهان فروشکست.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در عمل نشان داد قدرت حقیقی در اختیار خداوند است و تاریخ گویای این حقیقت شد که هیچ کس نمی تواند در برابر قدرت و خواست ملت ایران ایستادگی کند.

** ملت ایران از رویارویی با دشمنان هراسی ندارد
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به این که ایران راهبردهای خود را بر اساس معادلات جهانی و خواست دشمنان ترسیم نمی کند، افزود: ما در مساله برجام و عهد خود وفادار هستیم اما اگر با پیمان شکنی مواجه شویم با عهدشکنان مقابله می کنیم و هیچ گاه به دشمنان پشت نخواهیم کرد؛ ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده است از رویارویی با دشمنان هراسی ندارد.
وی بیان کرد: آمریکایی ها بدانند دوران قدرت آنها تمام شده است، امروز بی اعتباری آمریکا برای همگان آشکار شده است و در مقابل مولفه های قدرت نظام اسلامی روز به روز در حال شکوفایی است.
وی ادامه داد: دشمنان نشان دادند از قدرت نظام جمهوری اسلامی بسیار هراسان اند؛ آنان از طرفی خود را دوست ملت ایران معرفی می کنند و از طرف دیگر ملت ما را تروریست می خوانند.
سلامی گفت: سپاه امروز مدافع ملت ایران است و پاسداران سنگربانان جان مردم هستند؛ سپاه و ملت ایران در حقیقت یکی هستند و دشمنان نمی توانند ملت و سپاه را از یکدیگر جدا کنند.
وی افزود: آمریکایی ها سپاه را نقطه تهاجم خود قرار داده اند تا مردم را در مقابل سپاه قرار دهند و بیان کنند مشکلات مردم به خاطر حضور سپاه در عرصه های نبرد با مستکبران است، اما آنان نمی دانند سپاه هیچ گاه خود را در راه دفاع از ملت ایران و آزادگان جهان خلع سلاح نمی کند و این رویای کودکانه دشمنان است که نشان می دهد آنان از حقیقت انقلاب اسلامی اطلاعی ندارند.
این مراسم با حضور آیات سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س) و علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در صحن رضوی حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار شد.
یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی، یادآور تبعید امام راحل در سال 43، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای رژِم پهلوی به شهادت رسیدند و نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 58 است؛ روز 13 آبان به نام روز انزجار از استکبار جهانی و مبارزه با زورگویان و ناقضان حقوق بشر نام گرفته است.رژیم پهلوی در 13 آبان 1357،جمعی از دانش ‌آموزان تهرانی که در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند به گوله بستند که بر اثر این جنایت، 56 تن از دانش آموزان کشته و صدها تن زخمی شدند. در 13 آبان 1358 یعنی تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.