به گزارش ایرنا، رضا سیار روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم، اهمیت تحصیل دانش آموزان روستایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در همین راستا راه حل بازماندگان از تحصیل به عنوان یکی از دستورهای اساسی شورای آموزش و پرورش باید مطرح شود.
در حال حاضر چهار هزار و 72 تن در گروه سنی 6 الی 9 سال در قم بی سواد هستند.
استان قم با مساحت حدود 11 هزار کیلومتر مربع در حاشیه کویر، در فاصله 140 کیلومتری جنوب شهر تهران قرار دارد؛ این استان دارای پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد و پنج شهر قم، قنوات ، کهک، دستجرد و جعفریه ، 10 دهستان و 363 آبادی است.
وی به سرویس مدارس در روستاها اشاره کرد و گفت: بخشداران با هماهنگی آموزش و پرورش نواحی و مناطق، کمیته امداد امام خمینی(ع) و بهزیستی هزینه های افراد تحت پوشش را پرداخت کنند.
فرماندار قم ادامه داد: همه امکانات آموزشی و فرهنگی باید برای روستاییان فراهم باشد تا از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری شود.
وی بر ساماندهی کودکان کار نیز تاکید کرد و گفت: شهرداری باید در این حوزه به صورت جدی ورود پیدا کند ضمن این که کسانی که اطلاعات از فعالیت کودکان کار دارند می توانند با ارائه مکان اشتغال آنان در ساماندهی این کودکان سهیم باشند.
سیار بیان داشت: مراکز نگهداری و غربالگری کودکان کار فعال است که با مدیریت بهزیستی و با حکم مقام قضایی می توان، قیمومیت کودکانی را که به صورت مافیایی فعالیت می کنند را برعهده گرفت.
وی ارائه آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر، دانش آموزان و اولیای آنان نسبت به آسیب های اجتماعی و منشاء آن باید آگاهی پیدا کنند تا شاهد کاهش آمار اعتیاد باشیم.
سیار خاطرنشان کرد: طبق آمارهای ارائه شده از سوی نیروی انتظامی، سن اعتیاد در جامعه پایین آماده است، از این رو اگر در آموزش ها نقص وجود داشته باشد تاثیر منفی آن در جامعه مشهود خواهد شد.
وی همچنین گفت: امسال اعتبارات خوبی نسبت به سال های گذشته برای دهیاری ها اختصاص یافته است که باید با سیاست گذاری ها و تعامل بخشداری ها این هزینه ها صرف شود.
وی افزود: در کنار برنامه های توسعه ای در روستاها باید از این اعتبارات برای کاهش و مدیریت آسیب های اجتماعی نیز استفاده شود.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.