به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محسن میرهادی مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم از اقدامات ویژه مدیریت شهری برای استقبال از اربعین حسینی خبر داد.
وی گفت:علاوه بر برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ارائه خدمات در ایام اربعین حسینی و پذیرایی از زائران و عزاداران حسینی در شهر مقدس قم، ماشین‌آلات و نیرو برای نظافت مسیر نجف تا کربلا اعزام می‌شوند.
وی گفت: شهرداری نسبت به اعزام 55 دستگاه اتوبوس مستقر در مرز مهران برای جابجایی زائران و 10 دستگاه اتوبوس برای اعزام خادمان اقدام می‌کند.
میرهادی ادامه داد: برخی ماشین‌آلات خدمات شهری و حدود 70 نفر نیروی با تجربه جهادی به صورت افتخاری برای نظافت 100 عمود از عمود 1070 در کنار موکب‌های مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) و بخشی نیز در کربلا برای انجام امور خدماتی و فرهنگی از جمله نظافت و جمع‌آوری پسماند در مسیر نجف و کربلا اعزام می‌شوند.

**علیرضا مظفری مدیرعامل سازمان میادین از ارسال 15 تُن میوه و مرکبات جهت کمک به مواکب حضرت معصومه (س)، اهالی قم مقدسه، جمکران، مصلی و موکب هیات رزمندگان و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی خبر داد.
وی گفت: سازمان میادین امسال نیز همانند سالهای قبل 15 تُن میوه و مرکبات جهت 5 موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س)، اهالی قم مقدسه ، جمکران، مصلی و هیات رزمندگان مستقر در کربلا و پذیرایی از زائرین حسینی در ایام اربعین تهیه و ارسال نموده است. وی اظهار داشت در روزهای گذشته نیز محموله 20 تُنی میوه و تره بار با کمک غرفه داران و کسبه میدان بزرگ شهید رجایی به کربلای معلی ارسال شد.

** پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اختصاص 10 میلیارد ریال برای تکمیل بوستان شهید زین‌الدین خبر داد و گفت: بوستان های کوثر، زائر، خضر نبی و بوستان 400 هکتاری مرجعیت از جمله این پروژه‌ها است که نقش بسزایی در تلطیف هوای شهر و افزایش سرانه‌های فضای سبز شهر قم دارد.
وی با بیان اینکه ادامه کاشت درختان بلوار زائر از تقاطع پل جمهوری اسلامی تا بیمارستان امام رضا(ع) از برنامه های سال جاری است خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار 80 میلیون تومان در دستور کار بوده و کاشت آن به صورت مقطعی انجام می شود.مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: برای تکمیل عملیات عمرانی و ساخت ابنیه بوستان پنج هکتاری شهید زین الدین نیز یک میلیارد تومان اختصاص یافته است.
جوادیان افزود: سال گذشته آماده سازی شامل هفت هزار چاله زنی، آبیاری و کوددهی برای بوستان قدس واقع در میان تپه های خیابان صفاشهر و شهرک قدس انجام شد.

**غلامرضا جانقربان سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم از صدور تک‌برگی پروانه‌های ساختمانی خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به پیش بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه معماری و شهرسازی صورت گرفته تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم تا حد امکان زمان صدور پروانه را کاهش داده و باب بهتری را برای خدمت‌رسانی به مردم و کسب رضایت شهروندان فراهم کنیم.
وی ادامه داد: با فرآیندهایی که تعریف شده در کلیه مناطق شهری پروانه و پایان کار به صورت تک‌برگی برای شهروندان و متقاضیان صادر می‌شود و دیگر به صورت دفترچه‌ای صورت نمی‌گیرد.
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به دیگر برنامه‌های این حوزه تصریح کرد: امسال دو بحث به روزسانی اطلاعات پایه شهری را دنبال می‌کنیم که یک میلیارد ریال برای آن اختصاص گرفته است.
وی افزود: به دنبال عکسبرداری و تولید ارتوفوتوگرافی از 44 هزار و 470 هکتار حریم و محدوده شهری به روش فتوگرامتی هستیم.
جانقربان گفت: پیگیری و به روزرسانی برداشت تصاویر 360 درجه از معابر شهری با مشارکت اداره کل فناوری اطلاعات شهرداری قم نیز از دیگر اقدامات مجموعه است.

**مرتضی عزتی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در شهر قم 13 شرکت در زمینه حمل و نقل مسافر و 6 شرکت در زمینه حمل و نقل بار با مجوز در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون شبکه‌های بی سیم و خطوط تاکسیرانی به بخش خصوصی واگذاری شده است.
عزتی با اشاره به راه و اندازی سرویس حمل و نقل در بین روستاها در استان قم اظهار کرد: حمل و نقل در این بخش بر عهده شرکت‌های خصوصی است، 48 دستگاه از این تاکسی‌ها در این خصوص نوسازی شده است و پیگیر رساندن تاکسی‌های نوسازی شده در این بخش به 100 دستگاه هستیم.
7401/ 6133/ تنظیم: بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.