به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، وی روز شنبه در دیدار محمد گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم، مبلغ کمک یک میلیارد ریالی برای مردم مظلوم میانمار را تحویل مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان داد.
آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار، با اشاره به وضعیت نامناسب زندگی مردم مسلمان میانمار و تاکید بر افزایش اطلاع رسانی و ادامه کمک ها در راستای بهبود وضعیت آوارگان روهینگیا، از خدمات جمعیت هلال احمر در این زمینه تقدیر کرد.
این مرجع تقلید در ادامه از مردم خواست در خدمت رسانی به مسلمانان میانمار، حامی جمعیت هلال احمر بوده و در جمع آوری کمک ها با هلال احمر همکاری داشته باشند.
آیت الله مکارم شیرازی چهارشنبه هفته پیش درجلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به فاجعه میانمار اشاره کرد و افزود: مسلمانان نباید این مساله را فراموش کنند، چرا که سازمان های بین المللی دلشان برای آنان نمی سوزد، همه باید به مردم مظلوم میانمار کمک کنند و آنان را از آوارگی نجات دهند.
وی با اشاره به کمک رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم میانمار، گفت: بنده نیز به سهم خود مبلغ یک میلیارد ریال را به مردم مظلوم میانمار کمک می کنم و دیگران را نیز به انجام این کار تشویق می نمایم.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، شماری از آنها کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
7406/ 1175 تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.