محمدابراهیم کریمی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه مکتب پوسیده غرب، جوابگوی نیازهای امروز جامعه بشری نیست ومکتب حیاتبخش اسلام درجهان می درخشد، آنها به فکر به چالش کشیدن این مکتب و اسلام هراسی در جهان هستند.
وی ادامه داد: بر همین اساس، آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، با ترفند خاص پروژه تولید گروه های تروریستی را با همکاری برخی کشورهای اسلامی رقم زده، تا با ایجاد نقاق در دل برخی مسلمانان، آنها را به چالش بکشد.
کریمی بیان داشت: متاسفانه کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب اسرائیل در ایجاد گروه های تروریستی در دل جهان اسلام موفق بوده و با همین استراتژی زیرساخت های عراق، سوریه، یمن را از بین بردند و میلیاردها دلار خسارت اقتصادی به آنها وارد و صدها هزار تن از مردم این کشورها را آواره کرده اند.
وی ادامه داد: سیاست آمریکا و غرب در قبال کشورهای اسلامی کوچک نمودن آنها و تشکیل
خاورمیانه جدید می باشد.
کریمی یادآورشد: آنها قصد دارند کشور افغانستان را به دو یا سه کشور کوچک تجزیه کنند تا منافع آنها بهتر دراین کشور تامین شود.
وی اظهار داشت: دنیا شاهد بود در چند سال قبل، آنها سودان را به دو کشور تجزیه و به تازگی نیز مساله اقلیم کردستان را مطرح کردند، بنابراین بوجود آوردن چند کشور جدید در خاورمیانه، از سیاست های استعماری آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس است.
وی با اشاره به حضور امریکا در افغانستان گفت: ما به عنوان حزب رفاه ملی ، از ابتدا با حضور آمریکا و کشورهای غربی درافغانستان مخالف بودیم و با امضای پیمان استراتژیک با آمریکا
نیز مخالفت کردیم.
وی ادامه داد: آمریکایی ها بجز فتنه، آشوب، قلدری وآدم کشی، هیچ کار دیگری در افغانستان انجام ندادند.عنوان نمونه گفت: دوسال پیش در بیمارستان ولایت قندوز را بمباران و 16 غیرنظامی را شهید و جنایت های بیشماری را در سایر ولایت ها انجام دادند.
کریمی ادامه داد: آمریکا آمده تا در افغانستان بماند و این کشور را مانند سوریه وعراق ناامن سازد.
سرپرست دفتر مرکزی حزب رفاه ملی افغانستان در کابل بیان داشت: آمریکا درصدد آزمایش سلاح های خود در افغانستان است و چندی پیش شاهد آزمایش بمبی در ولایت ننگرهار بودیم.
وی گفت: شواهد و اسناد زیادی وجود دارد که نیروهای امریکایی، تروریست ها را با بالگرد در ولایت های مختلف افغانستان جابه جا و آنها را تجهیز و مسلح می کنند که ولایت سرپل نمونه بارز آن می باشد.
وقوع دو انفجار توسط گروه های تروریستی روز جمعه هفته گذشته در مساجد غرب کابل و ولسوالی دولینه ولایت غور منجر به شهادت و زخمی شدن دهها نفر از مردم افغانستان شد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.