به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس ، با اراجیف خواندن سخنان اخیر ترامپ و نابخردانه و یاغی توصیف کردن دولت آمریکا افزود: آنچه رهبر معظم انقلاب در مورد غیر قابل اعتماد دانستن آمریکا در طی سال های قبل فرموده بودند به واقعیت پیوست و بیش از همیشه برای مردم و مسئولان کشورمان و نیز تمام دنیا این مساله روشن شد.
خطیب جمعه قم، هم صدا شدن کنگره، ترامپ و نیز کابینه آمریکا را به خاطر ترس آنها از شکست در برابر جمهوری اسلامی ایران در منطقه دانست و تاکید کرد: به اعتراف مقامات آمریکا، قدرت آنها در برابر نفوذ ایران در منطقه افول کرده چرا که در منطقه هیچ اتفاقی جز با اراده جمهوری اسلامی رخ نمی دهد که این امر موجب وحشت مقامات آمریکایی شده است.
وی با بیان اینکه تحریم موجب افزایش چند برابری قدرت دفاعی کشور شده است ، گفت: امروز جمهوری اسلامی محور مقاومت در منطقه و آمریکا تنها تر از همیشه است که این جز عظمت ملت ایران چیزی نیست.
آیت الله حسینی بوشهری، آمریکا و استکبار جهانی را به وجود آورنده داعش برای ضربه به جمهوری اسلامی دانست و ابراز داشت: امروز در حالی با شکست داعش و نزدیک بودن نابودی آن در منطقه، آمریکا خود را به عنوان مبارزه کننده علیه داعش معرفی می کند که به اعتراف خودشان، داعش را برای ضربه زدن و از بین بردن انفلاب اسلامی ایجاد کرده است.
امام جمعه موقت قم، هوشیاری مسئولان در برابر توطئه های جدید آمریکا را خواستار شد و گفت: باید همه مردم و مسئولان به هوش باشند چرا که ممکن است جنگی بر ما تحمیل نکنند ولی اهداف شومی را درسر دارند به همین دلیل باید در همه صحنه ها در میدان بمانیم تا دشمن جرات اقدام علیه ملت ایران را پیدا نکند.

** توطئه آمریکا در اقلیم کردستان عراق خنثی شد
وی در ادامه با اشاره به خنثی شدن توطئه جدید آمریکا در منطقه گفت: آمریکا و متحدان آن قصد داشتند با استقلال اقلیم کردستان عراق، ایران را محاصره کنند ولی می بینیم که در فرصت بسیار کم با درایت فرمانده شجاع ایران و با اراده ارتش و نیروهای مردمی عراق کرکوک درکمترین زمان ممکن آزاد و این توطئه نیز خنثی شد که این واقعه نشان از عزت ملت ایران در منطقه و جهان است.

** از هر اقدام که موجب دلسردی زائران اربعین شود باید جلوگیری کرد
وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز اربعین به نماد قدرت و عظمت شیعه در جهان تبدیل شده است گفت: باید از ظرفیت قدرت نمایی و قدرت تاریخ سازی اربعین در جهت احیا و گسترش ارزش های اسلامی، وحدت امت اسلامی استفاده کرد.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه گاهی شنیده می شود که اقبال گسترده مردم به اربعین مردم موجب افزایش کرایه ها شده که این قابل قبول نیست افزود: اربعین تبلور عشق شیعه است و تمام ظرفیت های کشور باید در اختیار زائران اربعین قرار گیرد و از اقدام هایی که موجب دلسردی زائران شود باید اجتناب شود.
خطیب جمعه قم، با بیان اینکه باید سنت زیارت به نیابت از شهدا در زیارت اربعین فرهنگ سازی شود تصریح کرد: شهدا با ایثار خون و جان خود راه کربلا را برای ما باز کردند به همین دلیل باید یاد شهدا در این راه پررنگ تر از همیشه باشد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام مجتبی(ع) گفت: شرایط دوران امامت امام مجتبی(ع) سخت تر از امام حسین(ع) بود چرا که اگر امام حسین دارای 72 یاور حقیقی بودند ولی امام مجتبی(ع) به خاطر خیانت یارانش مجبور به صلح شد.
وی در ادامه با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله مصطفی خمینی گفت: ارتحال این عالم ربانی که آثار مختلفی در زمینه علوم اسلامی داشت به تعبیر امام خمینی(ره) از جمله الطاف خفیه الهی بود چرا که این ارتحال جان تازه ای به نهضت ملت ایران دارد و موجب شتاب در پیروزی انقلاب اسلامی شد.
آیت الله حسینی بوشهری همچنین در ادامه سالگرد شهادت عمار یاسر، شهادت شهید 13 ساله حسین فهمیده و نیز شهادت شهید قاضی طباطبایی از جمله شهدای محراب را گرامی داشت.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.