به گزارش ایرنا از مرکز خبرحوزه، وی روز شنبه در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد:دشمن اصلی تشیع در زمان حال، وهابیت است که تمام عقاید و باورهای آن‌ها به ‌صورت موجز در 18 درس بیان‌شده است.
وی ادامه داد:شایسته است با نظر شورای عالی حوزه علمیه، این درس ها به‌ عنوان مرجعی برای پاسخ‌گویی به شبهات این فرقه در قالب یک واحد درسی حوزه‌ها قرار گیرد.
آیت الله سبحانی گفت:در درس‌های خارج فقه، امسال مساله ربا را به‌عنوان یکی از مسائل مستحدث موردبحث قرار داده‌ایم که ابواب و شاخه‌های مختلف این مساله را در برمی‌گیرد که نزدیک به 20 مساله مستحدثه جدید را شامل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مباحث حوزوی همواره باید از فقه و اصول آغاز شود و در ادامه راه به سراغ ابواب دیگر مانند فلسفه و کلام رفت و شروع به‌یک‌باره تمام مسائل باهم دیگر ممکن است موجب توقف‌های بعدی در اجرای برنامه شود.
آیت الله سبحانی گفت: ازجمله اخلاق و سکنات خوب غربی‌ها این است که کارها را از مسائل کوچک شروع می‌کنند و با موفقیت در این امور، به سراغ اهداف والاتر می‌روند.
وی ادامه داد:برنامه‌های حوزه به نحوی تدوین و اجرا شود که راه طلاب را در رسیدن به نتیجه نهایی هموار کند، چراکه امروز بسیاری از افرادی که در حوزه به مدارج علمی بالا رسیده‌اند به خاطر تلاش و کوشش‌های شخصی خود بوده است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: حوزه اصلی تشیع در زمان حال در قم تجلی‌یافته و امید شیعیان جهان به حوزه علمیه قم است و خیل استعداد در این حوزه فراوان است که برای شناسایی آن‌ها یک مهندسی دقیق نیاز است که وظیفه مدیران است.
استاد خارج فقه حوزه علمیه گفت: شکل و نوع استعداد در بین طلاب مختلف است که دراین ‌بین برخی استعداد نویسندگی، منبر، سخنوری، پژوهش و تحقیق و عده‌ای نیز در مباحث فقهی حائز استعداد هستند.
آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور نیز گزارشی از فعالیت های حوزه ها را ارائه داد.
7401/ 6133/ تنظیم: بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.