به گزارش ایرنا، عبدالرحمن تاج الدین روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید تامین اجتماعی قم اظهار داشت: امروز 2 نگرانی عمده در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد و آن این که همه آن را متعلق به دولت می دانند، در حالی که حق الناس و برآمده از اندوخته بیمه شدگان کشور است.
وی تامین اجتماعی را یک سازمان بیمه ای و بین نسلی برشمرد و اضافه کرد: اگر با کمک و با استفاده از ظرفیت علمای بزرگ قم این نکته را نهادینه کنیم که تامین اجتماعی حق الناس است، گام مهمی را در راستای تحقق اهداف بلند این سازمان خدمتگذار برداشته ایم.
تاج الدین گفت: منابع تامین اجتماعی متعلق به جامعه تولید و صنعت کشور و همچنین بازنشستگان است و این مساله که هر کس تنها به اندازه سهمی که در این سازمان سرمایه گذاری کرده می تواند از منابع آن برخوردار شود، نیز به صورت ملی نهادینه شود.
وی با بیان این که تامین اجتماعی حق ندارد به موجب اساسنامه ای که دارد به غیر از بیمه شدگان خود به کسی دیگری خدمت ارایه دهد، تصریح کرد: سازمان یاد شده متکلف امور بیمه شدگان خود است و اگر حوادث جاده ای در کشور رخ می دهد، حاکمیت نیز برای سامان دهی حادثه دیدگان فکری کند، چون فقط در برابر بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارکنان خودمان مسئولیت داریم.
تاج الدین با اشاره به قرار داشتن بیش از 42 میلیون تن از جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی و وجود 3 میلیون و 200 هزار تن بازنشسته و مستمری بگیر در کشور گفت: مقوله درمان، بخش جدایی ناپذیر سازمان است و کسی نمی تواند و حق ندارد به درمان به عنوان بخش جدایی ناپذیر از سازمان خدشه ای وارد کند.
وی همچنین با تقدیر از تلاش های نمایندگان و ریاست مجلس شورای اسلامی برای تحقق مطالبه های سازمان در قالب احکام برنامه ششم توسعه افزود: سازمان تامین اجتماعی در دوره مدیریت فعلی آن در دولت تدبیر و امید از بیش از 60 هزار تن از کارکنان آن که اقدام به 60 هزار میلیارد ریال تجهیز منابع می کنند، حتی یک مورد گزارش تخلف نیز داده نشده و این نشانه عظمت و بزرگی همه کارکنان آن است.
وی با اشاره به ایجاد نهضت فن آوری اطلاعات در تامین اجتماعی برای دسترسی آسان تر، شفاف تر و واقع بینانه تر به خدمات افزود: سازمان تامین ا جتماعی با برخورداری از همه تکنیک ها و فناوری های روز و با بهره گیری از نیروهای خبره و باتجربه در اقصی نقاط کشور حداکثر سهولت را برای جامعه کارگری و کارفرمایی فراهم کرده است.

** قائم موهبتی معاون امور استان های تامین اجتماعی کشور نیز در این آیین با تاکید بر عزم و اراده جدی موجود در نزد مدیریت این سازمان برای تسهیل فرایند اداری افزود: تفویض اختیار 30 مورد از فعالیت های تامین اجتماعی از طرف ستاد و سازمان مرکزی به استان ها و شعبه های زیر مجموعه بر مبنای قوانین و مقررات خاص در دست پیگیری و انجام است.
سید مجتبی موسوی که از 12 سال پیش به عنوان مدیرکل تامین اجتماعی استان مشغول به خدمت بود، تکریم و علی اصغر دادخواه مدیرکل سابق تامین اجتماعی اصفهان به عنوان مدیرکل جدید تامین اجتماعی قم معارفه شد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.