به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز سه شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به پیشنهادهای طرح شده از سوی متولیان بخش خصوصی برای تسهیل حمایت های دولت افزود: مباحث در کارگروه های تخصصی بررسی و جهت پیگیری مسئولان در جلسه اصلی شورا مطرح شود.
وی تجربیات سایر استان ها از جمله اصفهان در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اتاق بازرگانی استان قم به همراه فعالان بخش خصوصی از این تجربیات جهت رفع موانع تولید استفاده کند.
استاندار قم با اشاره به مشکلات دولت در تامین اعتبار طرح های عمرانی، گفت: برای اتمام طرح های نیمه کاره در سطح کشور به رقمی معادل 400 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که دولت نمی تواند به تنهایی این اعتبارات را محقق نماید.
وی طرح های مونوریل‌ و فرودگاه قم را به عنوان طرح های نیمه کاره شاخص استان مورد توجه قرار داد و با اشاره به رفع مشکلات قضایی فرودگاه قم اظهار داشت: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح ها استقبال می کنیم.
اجرای طرح منوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد، در طول مسیر 6.8 کلیومتری مرحله نخست طرح منوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.
ساخت فرودگاه بین المللی قم نیز در سال 1390 با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حالی در دستور کار قرار گرفت که بعد از گذشت 6 سال هنوز بلاتکلیف است.
این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.