به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، عباس فراهانی روز سه شنبه در گفت و گویی با بیان این که این مسیر از قلعه سنگی تا پل طغرود ادامه دارد، افزود: برای تکمیل این قطعه 200 میلیارد ریال هزینه شده و عملیات اجرایی آن بیش از 18 ماه به طول انجامیده است.
وی با اشاره به این که قطعه اول این مسیر به طول 12 کیلومتر اسفند سال 1394 به بهره برداری رسید خاطرنشان کرد: قطعه چهارم نیز به طول 4.5 کیلومتر بعد از خروجی شهر جعفریه تا تقاطع آزاد راه ساوه - سلفچگان به سمت آوه در حال ساخت است.
وی ادامه داد: با ساخت بزرگراه 40 کیلومتری قم - جعفریه، استان های زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و همدان از این محور بهره مند می شوند، همچنین محور مذکور به عنوان راه ارتباطی ورودی به آزاد راه قزوین - زنجان و گرمسار محسوب می شود.
جعفریه یکی از بخش های پنجگانه استان قم است که در فاصله 40 کیلومتری شهر قم واقع شده است.
قم محور مواصلاتی 17 استان کشور می باشد.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
7405/ 1175 تنظیم: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.