به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی در گفت و گویی افزود: محمدامین هفت ساله که به اتفاق خانواده برای عزاداری سیدالشهدا(ع) ازتهران به شهرستان نایین رفته بودند، متاسفانه در هنگام بازگشت در نزدیکی شهر قم دچار سانحه می شوند.
وی ادامه داد: در این حادثه 2 کودک خانواده به نام های ثنای ١١ ساله و محمدامین هفت ساله دچار ضربه مغزی و توسط اورژانس ١١٥ قم به سرعت به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند.
وی ابراز داشت: باوجود تلاش تیم پزشکی متاسفانه به علت شدت حادثه، ثنا در همان لحظات اول در اورژانس بیمارستان جان باخت و محمدامین نیز در بخش ICU بستری که با توجه به شدت حادثه و ضربه شدید مغزی، بعد از سه روز، دچار مرگ مغزی می شود
صمدی ادامه داد: پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج و تایید مرگ مغزی این کودک هفت ساله توسط تیم تایید کننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم و بر گزاری چندین جلسه با خانواده داغدار و اخذ رضایت از این خانواده، جهت اهدای عضو به بیمارستان شریعتی تهران اعزام شدند.
وی گفت: قلب، کبد، 2 کلیه و برخی از نسوج این عزادار خردسال امام حسین(ع) به کودکان بیمار و نیازمند در لیست پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیوند شد.
در سال جاری 11 مورد اهدای عضو در قم انجام شده است.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.