به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، وی در یادداشتی به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آورده است: خداوند متعال، چنین خواست که دعوت الهی اسلام، از ایران به دنیا برسد، و ملّت مسلمان ایران، ‌و پیروان مکتب اهل بیت (ع)، پرچم توحید اسلام را، به اهتزاز درآورده، و جهان را به دعوت قرآن، و ایدئولوژی‌های اسلام، رهنمون گردند.
وی ادامه داد: ما همه باید از نعمت اسلام و ایمان، امتنان داشته باشیم که ما را به افتخارهای تاریخی، درهم شکستن دژهای ظلم و استبداد نایل کرده و کشور ما را، سرافراز ساخت. ما یک مکتب زنده، و متحرّک، و انقلابی داریم که آن، مکتب اسلام، قرآن، محمّد(ص) و علی (ع)، فاطمه و زینب(س) و مکتب شهادت حسین (ع) است.
این مرجع تقلید تاکید بر اینکه باید پای حرفی که زده‌ایم ‌و به دنیا ابلاغ کرده‌ایم بایستیم، گفت: باید راهی را که رفته‌ایم برویم، و برای فداکاری صمیمانه‌تر از پیش، آماده باشیم، و همکاری کنیم تا امّت نمونه‌ای را که خدا خواسته است بسازیم.
آیت الله صافی گلپایگانی گفت: همه باید، با نقش سازنده و جلوه‌دهنده، روح توحید و عدل اسلام را نشان بدهند، و با کار و عمل، دِین خود را به اسلام، و به جامعه، و به آنان که در راه انقلاب اسلامی خون خود را نثار کردند، ادا کنند.
وی با اشاره به درس‌‌های نهضت حسینی (ع) اظهار داشت: درس‎هایی که نهضت حسینی به انسان‎های خداپرست و آزادی‌خواه داده، خردمندان را مات و مبهوت، و ارباب بینش و بصیرت را حیران ساخته است، درس‌هایی که فقط یک مشت الفاظ، و عبارات، و سخنرانی، و فریاد، و ادّعا نبود. درس‎های آنها، فداکاری‎های قهرمانانه، و از خودگذشتگی‎های خالصانه، و تصمیم محکم و عزم راسخ بود.
این مرجع تقلید اظهار داشت: این قیام و فداکاری از هر ناحیه‎ای برای بشر، متضمّن عبرت‎ها و درس‌هایی است که به فرموده علّامه کبیر شیخ محمد حسین کاشف الغطا، خردمندان در برابر آن خاضع، و در محراب عظمت آن، عقول، پیشانی خضوع بر زمین ادب گذارده‎اند.
وی ادامه داد: اکنون هم صدای این قیام بی‌نظیر، نزدیک 14 قرن است که همواره و همه ساله بلندتر می‌شود؛ صدای شرک‌ستیز و استکبارزدا، صدای حیات، صدای ایمان و اسلام،‌ صدای قرآن، صدای ویران‌سازِ بنیادهای ظلم و استبداد و استضعاف و در یک کلمه؛ صدای امام حسین (ع) شور و غوغای بیداری را در جهان برپا می‌کند. این صدا، همه را به سوی جلو، حرکت و شتاب می‌دهد؛ و انسانیت و مکارم اخلاق را زنده می‌کند.
آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: اگر در روز عاشورا، سپاهِ کفر و ظلم، انگشت در گوش‌های خود می‌نمودند که صدای حسین(ع) را نشنوند، در دنیای ما و در دنیاهای آینده شرق و غرب، این صدا به گوش همگان می‌رسد، و همه در برابر عظمت امام حسین اظهار خضوع می‌نمایند، و همه بر آن مصیبات جانکاهی که آن حضرت برای حفظ دین و مبارزه‌ با آن اختناق و استکبارِ اموی متحمّل شدند، اشک می‌ریزند، و روحیه می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر مبانی نهضت بیدارگر حسینی(ع) است، گفت: انقلاب و تحوّل کم‌نظیری که در آستانه قرن پانزدهم با الهام از تعالیم قرآن مجید، پایمردی، همّت، فداکاری و جهاد پیروان مکتب اهل بیت رسالت (ع) و تربیت‌شدگان مدرسه شهادت و قیام حسینی در کشور ایران به وجود آمد، ادامه همین صدای پیروزی حق بر باطل، و صدای شرک‌ستیز و استکبارزدا، و صدای ایمان و اسلام است.
آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: این انقلاب که در تاریخ چهارده قرن اسلام بی‌سابقه است، مسلمانان را به نیروی عظیم معنوی ایمان، و وحدت کلمه، و فداکاری و استقامت، و نقش آنها در جهاد با ظلم و شرک، و جهل و باطل و استبداد، آگاه ساخت.
7401/ 6133/ تنظیم: بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.