به گزارش ایرنا، در شام عاشورای حسینی مردم شهر مقدس قم، آیین شام غریبان را با دلی پر از غم و اندوه برگزار کردند و با حضور در خیابان های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به یاد امام حسین(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.
مردم با برپایی دسته های عزاداری یاد حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش را گرامی داشتند و با روشن کردن شمع، ویژه برنامه های این شب را برگزار کردند و به یاد مصیبت های حضرت زینب کبری(س) گریستند.
همچنین برخی از دسته های عزاداری برای عرض تسلیت به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کردند و به عزاداری پرداختند.
امشب قم شاهد جلوه های بی بدیلی از عشق و ارادت به امام حسین(ع) و یاران باوفایش می باشد، به طوری که شور حسینی در جای جای این شهر مقدس به چشم می خورد و ندای «امشب شام غریبان است» درقم طنین انداز شده است.
عزاداران حسینی که طی روزهای گذشته از راه های دور و نزدیک خود را به شهر مقدس قم رسانده و در مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کرده اند، در شام غریبان حسینی نیز به یاد مصیبت های حضرت زینب(س) و کودکان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ناله سردادند و اشک ماتم ریختند.
حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقعه های امامزادگان(ع) استان قم، و نیز مردم در بخش ها و روستاهای استان، در شام غریبان حسینی غرق در عزا و ماتم شده اند و گروه کثیری از ارادتمندان، شیفتگان و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مشغول عزاداری هستند.
امام حسین(ع) و یاران با وفایش روز دهم محرم (عاشورا) در حالی که بیش از 72 تن نبودند با دلاورمردی و رشادت با عزت و آزادگی با دشمنان دین اسلام جنگیدند و به شهادت رسیدند.
مرقد مطهر این امام معصوم و حضرت ابوالفضل عباس(ع) و یارانش در شهر کربلای عراق است.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.