حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: ما باید از حماسه بزرگ عاشورا و نقشه راهی که امام حسین (ع) داده به درستی استفاده کنیم و تنها به سینه زنی و زنجیر زدن و مراسم گرفتن اکتفا نکنیم و به محتوای نهضت عاشورا توجه شود.
وی درادامه مسائلی مانند قمه زنی، انداختن سنگ، خار و آتش در مسیر عزاداران حسینی و استفاده از ابزارهای لهو و لعب را از مصداق های بارز بدعت و خرافات در عزاداری دانست و گفت: باید به شدت از این مسائل خرافی، انحرافی و بدعت ها پرهیز شود.
وی افزود: یکی از بدعت ها و انحراف های وارد شده در مجالس حسینی، قمه زنی توسط برخی افراد نادان است، در حالی که دین و شریعت اسلام تحت هیچ شرایطی اجازه چنین کاری را نداده است.
وی ادامه داد: هیچ کس اعم از ایرانی و یا خارجی های مقیم کشورمان مجاز به قمه زدن نیستند و در حقیقت این کار هتک حرمت عاشوا و برخلاف شریعت و دستورات اسلام است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: از دیگر بدعت های ایجاد شده در عزاداری این است که گروهی در مسیر عزاداران حسینی خار، سنگ و آتش در مسیر عزاداران می اندازند تا بگویند آنها در مسیر سیدالشهدا (ع) با رنج، سختی و شکنجه همراه شدند، این کار خرافات است و باید وقار و متانت عاشورا حفظ شود.
وی ادامه داد: گاهی در مراسم عزاداری و محافل حسینی، اشعاری قرائت می شود که هیچ سند و سنخیتی با مکتب امام حسین (ع)ندارد، در حالی که عاشورا، خود مقتل و سند دارد و همه وقایع عاشورا و اسارت خاندان اهل بیت عصمت و طهار (ع) ثبت شده است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.