حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هدف از قیام امام حسین (ع) در وصیتنامه ایشان به روشنی مشخص است؛ امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی قیام کرد؛ بنابراین محفل عزاداری ایشان نیز باید مصداق این فریضه الهی باشد و هیچ گونه انحرافی در آن مشاهده نشود.
وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر انحرافات را خنثی می کند، گفت: هیات های ما باید در عمل این فریضه را به جا آورند و با نشان دادن حقیقت قیام امام حسین (ع) مردم را به سمت ارزش های دینی هدایت کنند.
وی ادامه داد: امام حسین (ع) خون خود و یارانش را در راه نجات مردم از گمراهی و جهالت فدا کرد؛ هیات های مذهبی ما نیز باید به این نکته توجه داشته باشند و بکوشند تا مردم را از گمراهی های عصر حاضر نجات دهند.
قاسمی نیا با اشاره به این که عزاداری واقعی انسان ساز است، گفت: مسئولان هیات های مذهبی باید از خوانده شدن روضه های بی اساس و ذکر سخنان دروغین در محافل حسینی جلوگیری کنند تا مجالس در مسیر اصلی خود برگزار شود.
وی ادامه داد: عزاداری ها باید محتوای آموزشی داشته باشد تا مخاطبان پس از پایان مجلس، احساس کنند نکته جدیدی را فراگرفته اند و روزهای بعد با شوق بیشتری در جلسه شرکت نمایند.
قاسمی نیا با اشاره به اهمیت رعایت حق الناس برای قبولی عزاداری ها در این محرم و صفر، گفت: رعایت حقوق مردم در زمان برگزاری هیات های مذهبی بسیار اهمیت دارد و مسئولان هیات ها نباید اجازه دهند صدای بلندگوی مجلس، همسایه ها را اذیت کند و یا این که پخش غذای نذری موجب بسته شدن مسیرهای تردد شود.
وی بیان کرد: مداحی هایی که در هیات ها مورد استفاده قرار می گیرد نباید به صورت ترانه باشد و مداحان مجالس حسینی باید در قرائت اشعار خود به رعایت ارزش های اسلامی توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: حتی لباس عزادارن حسینی باید به نحوی باشد که حریم ارزش های اسلامی در آن حفظ گردد و زمینه خودنمایی در آن دیده نشود.
7405/ 6133/خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.