حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:ماه محرم به عنوان یکی از عناصر اصلی زنده نگه داشتن اسلام و احکام حیات بخش آن، تاثیرات شگرفی را در قرن معاصر گذاشته است و روحانیت، مداحان و شورآفرینان این ماه حماسی، نقش بسیار مهمی در این عرصه دارند.
وی گفت: این دو قشر یعنی روحانیت و مداحان باید توجه کنند که یاد خدا و ترویج احکام اسلام با متانت، مقید بودن به احکام الهی و قرار دادن عزداری ها در مسیر شایسته آن، قابل دسترسی است.
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری گفت: همه عزیزانی که در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت دارند باید به خاطر پیدا کردن چنین توفیقی خداوند را شاکر بوده و از افتادن در دام انحرافات و بدعت ها پرهیز کنند.
واعظ موسوی گفت: همه باید به پیروی از مراجع تقلید و بزرگان دین، عزاداری ها را به گونه ای انجام دهند که مورد قبول حق و شایسته حضرت سیدالشهدا (ع) باشد.
وی اظهار داشت: متاسفانه برخی گروه های عزاداری با انجام کارهای سبک، غیرمشروع، غیرعقلانی و با تقلید از برخی روش ها، آهنگ ها و متدهایی که جنبه شرعی ندارد بلکه از بیرون مرزها در فرهنگ، آداب و رسوم ما داخل شده است، باعث بی اعتبار کردن مجالس و محافل حسینی خواهند شد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.