به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پروش قم در این آیین گفت: امروز آموزش و پرورش افتخار دارد در روزهای آغازین بازگشایی مدارس، دانش آموزان را در چنین فضای معنوی گردهم آورده تا راه و رسم شهیدان را بیاموزند و ادامه دهند.
حمیدرضا شیخ الاسلام افزود: آموزش و پرورش در تلاش است تا با ترویج فرهنگ ولایتمداری، امر به معروف و نهی از منکر و عمل به قرآن و عترت اهل بیت(ع)، مسیر تربیتی شایسته ای برای دانش آموزان ترسیم نماید.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش قم نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا، گفت: همایش احلی من العسل به یاد شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) برگزار می شود که در دوران نوجوانی در محضر امام زمان خود برای شهادت در راه دین و امام خویش پیشقدم شد.
ناصر حمزه ای افزود: عنوان همایش، برگرفته از سخن حضرت قاسم(ع) در شب عاشوراست که سیدالشهدا(ع) از ایشان پرسیدند که «مرگ را چگونه می بینی؟» و حضرت قاسم(ع) پاسخ داد: «احلی من العسل؛ مرگ در نزد من شیرین تر از عسل است».
وی اضافه کرد: حضرت قاسم(ع) الگویی برای همه جوانان و نوجوانان است تا آرمان ها و ارزش های مذهبی و دینی خود را پاس بدارند و در دفاع از ولایت ثابت قدم بمانند.
به گفته وی، همایش احلی من العسل همزمان در تمام مدارس متوسطه اول و دوم استان قم و همچنین امامزاده های سید علی(ع) و امامزاده جعفر شهید(ع) برگزار شد.
دانش آموزان استان قم در این آیین معنوی که با ذکر مصیبت، روضه خوانی و مداحی همراه بود، با بستن پیشانی بندهایی با عناوین «یا ابوالفضل(ع)»، «یا امام حسین(ع)» و «یا زهرا(س)» عشق و دلدادگی خود را به اهل بیت(ع) به نمایش گذاشتند.
نوجوانان با سردادن نوحه هایی در غم شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زدند و ضمن بیعت با آرمان های شهدا، به عزاداری پرداختند.
حضرت قاسم(ع) فرزند امام حسن مجتبی(ع) است که در حادثه عاشورا 13 سال سن داشت.
در سال تحصیلی جدید، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی شامل یک هزار و 100 مدرسه دولتی و حدود 300 مدرسه غیردولتی به تحصیل مشغول شده اند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.