ابوالفضل پورمحمدیان روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا، افزود: پایگاه تمام اتوماتیک تغذیه سالم متشکل از 2 دستگاه یخچال الکترونیکی می باشد و دانش آموزان می توانند با کارت خوان از این پایگاه خرید نمایند.
وی اضافه کرد: این یخچال ها بر اساس تفاهم نامه با یک شرکت در این مدرسه به صورت رایگان نصب شده و درآمد شرکت از فروش اجناس حاصل می شود.
وی ادامه داد: پایگاه تعذیه سالم در مکان هایی از جمله فرودگاه و مترو استفاده می شود، ولی در دبیرستان حاج محمد ایزدی برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده و تا یک ماه به صورت آزمایشی فعال است.
پورمحمدیان با اشاره به درخواست های زیاد سایر مدارس برای راه اندازی پایگاه تعذیه سالم، گفت: پس از رفع عیوب احتمالی این طرح و بررسی های کارشناسی تکمیلی، پایگاه تمام اتوماتیک تعذیه سالم در مدارسی که درخواست داشته باشند، راه اندازی می شود.
وی هدف از راه اندازی این پایگاه را ترویج فرهنگ تغذیه سالم بین دانش آموزان عنوان و بیان کرد: خوراکی هایی که در یخچال های تمام اتوماتیک پایگاه به فروش می رسد باید مورد تایید کارشناسان بهداشت اداره کل آموزش و پرورش باشد.
وی اضافه کرد: فروش خوراکی هایی که دارای نمک، شکر زیاد و قندهای افزودنی و یا شکلات که برای سلامتی مضر باشد، ممنوع است.
رئیس سازمان دانش آموزی قم ادامه داد: استفاده از کارت پول که باعث حفظ بهداشت دست ها و آموزش چگونگی استفاده از کارت پول بین دانش آموزان، از دیگر مزایای راه اندازی پایگاه تمام اتوماتیک تغذیه است.
وی گفت: در حال حاضر به ازای هر 150 دانش آموز یک دستگاه یخچال در قالب در این طرح راه اندازی می شود.
در سال تحصیلی جدید، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 630 ساختمان آموزشی شامل یک هزار و 100 مدرسه دولتی و حدود 300 مدرسه غیردولتی به تحصیل مشغول می شوند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.