در این مطلب می خوانیم:
رئیس شورای اسلامی شهرقم بابیان اینکه شورای پنجم وارد بازی های سیاسی و سیاست زدگی نخواهد شد گفت : تمام هم و غم اعضای شورای شهر قم حرکت در راستای اهداف و برنامه ها در جهت رفع مشکلات مردم است.
عبدالله جلالی روز دوشنبه سوم مهرماه در گفتگوی اختصاصی با روزنامه ایمان اولویت های شورای اسلامی پنجم شهر قم را تشریح کرد اظهار داشت :شورای پنجم شهر قم با شناختی که از وضعیت این شهر قم دارد در بخش برنامه پنج ساله و هم برنامه افق 1414 و هم برنامه های سال 96 شهرداری و تطبیق با برنامه شش ماهه دوم امسال اولویت هایی را پیش بینی کرده است.

شفافیت و پاسخگو بودن از اولویت های اصلی شورا می باشد
وی افزود : شفافیت و پاسخگو بودن از اولویت های اصلی می باشد چرا که شورا خود را مسئول می داند و به میزان مسئولیت باید پاسخگو باشد، در همین راستا آماده بهره مندی از نقطه نظرات کارشناسان ، متخصصان، نخبگان و خبرنگاران و دیگر اقشار در جهت بهبودی فعالیت های مدیریت شهری می باشد.رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: اولویت بعدی تعامل منطقی و معقول با مسئولان و دستگاه های اجرایی و سازمان ها و نهادهای استان است در این تعامل سعی خواهیم کرد که حق و حقوق مردم و مدیریت شهری لحاظ شود.وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است هرچه که همفکری و حل و فصل مشکلات بین دستگاه ها صورت گیرد نتایج مطلوبی برای مردم به همراه خواهد داشت.
تاخیر درافتتاح پروژه ها به هیچ وجه قابل پذیرش نیست
رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد : در راستای تحقق این اولویت سعی داریم در جلسات رسمی و علنی شورا مهمانان و مدیران دستگاه های مرتبط با حوزه مدیریت شهری را دعوت و با حضور آنان مشکلات را مطرح و راهکارهایی برای حل آن اتخاذ نماییم.
جلالی در ادامه با بیان اینکه اولویت بعدی ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است گفت : شورا معتقد است پروژه هایی که بخشی از آن افتتاح و بخشی از آن هنوز نیمه تمام است باید تعیین تکلیف شود و هر چه سریعتر آماده بهره برداری شود چرا که هر گونه تاخیر در افتتاح پروژه ها نارضایتی مردم را به همراه دارد که این امر به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
توجه جدی به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: توجه جدی به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده یکی دیگر از اولویت های ما می باشد که تحقق آن همکاری اداره کل راه و شهرسازی و میراث فرهنگی با شهرداری را می طلبد به ویژه ظرفیت سازی و منابعی که دولت باید به این موضوع اختصاص دهد.
وی در ادامه افزود: وجود 1074 هکتار بافت فرسوده در شهر قم به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده است هر چند که ما اعتقاد داریم میزان بافت فرسوده شهر قم بیش از این است.
جلالی ادامه داد: شهرداری در راستای تشویق مالکان بافت فرسوده قم در این بخش پروانه رایگان با دو طبقه اضافه صادر می نمائید.
وی افزود: تسهیلاتی نیز دولت در جهت بازسازی و نوسازی بافت فرسوده پیش بینی کرده است که به مالکان اعطاء می شود.
جلالی ادامه داد: 330 هکتار از 1074 هکتار بافت فرسوده شهر مناطقی با آثار تاریخی است که در طرح مشخص و تایید گردیده که باید حفظ شود.رئیس شورای اسلامی شهر قم ، اولویت بعدی این شورا را پیگیری و ساماندهی ورودی های شهر قم به ویژه ورودی جعفریه به قم و مسیر اراک به قم است گفت: ساماندهی و بهسازی و زیباسازی ورودی های شهر قم یک ضرورت است که خوشبختانه شهرداری نیز نگاه ویژه ای به این موضوع دارد.

دو مسیر جدید دسترسی به پردیسان تا پایان سال افتتاح می شود
جلالی تصریح کرد :یکی دیگر از اولویت شورا ، افزایش راه های دسترسی به پردیسان است که یک ضرورت است .
وی افزود: خوشبختانه در این زمینه دو طرح بلوار زائر و بلوار مرجعیت در حال اجرا است و مدیریت شهری به جد پیگیر افتتاح این دو طرح تا پایان سال 96 است.بسترسازی برای خذب سرمایه گذار اولویت دیگر شورا پنجم است که جلالی به آن اشاره کرد و گفت : در زمینه خذب سرمایه گذار اولویت با سرمایه گذاری در بحث هتل سازی و مراکز اقامتی تفریحی ، خدماتی و ورزشی است.

تسریع در راه اندازی خط A مترو از قلعه کامکار تا میدان مطهری
رئیس شورای اسلامی شهر قم در بحش دیگری از سخنان خود تسریع در راه اندازی خط A مترو از قلعه کامکار تا میدان مطهری را یکی دیگر از اولویت های این شورا عنوان کرد و اظهار داشت :در این زمینه شورا و شهرداری کاملا پای کار هستند ولی باید سهم دولت در زمینه قطار شهری به موقع تخصیص یابد.وی ادامه داد : امسال از 60 میلیارد تومان بودجه قطار شهری تاکنون هیچ تخصیصی داده نشده است به هر میزان تزریق اعتبارات دولتی ، شهرداری نیز به همان مقدار در این پروژه اعتبار تخصیص خواهد داد.وی ادامه داد خط B مترو قم به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده است و این خط از پردیسان تا سه راه بازار احداث خواهد شد.وی افزود : زمین برای احداث کارگاه در پردیسان توسط اداره کل منابع طبیعی استان اختصاص داده شده است و در آینده نزدیک با تجهیز کارگاه و انتقال دستگاه TBM عملیات احداث این خط نیزآغاز می شود.

افتتاح فازیک منوریل منوط به تخصیص اعتبارات دولتی است
جلالی خاطرنشان کرد :تصمیم گیری در زمینه منوریل و مسیر آن با هیات مدیره سازمان قطار شهری است که ریاست این سازمان بر عهده ی استاندار قم می باشد،آخرین تصمیم هیئت مدیره این سازمان تکمیل فاز یک منوریل به طول 7/4 کیلومتر از انتهای باجک تا میدان مطهری است.وی ادامه داد: پروژه ی منوریل یک پروژه صد در صد دولتی است که لازمه بهره برداری از فاز اول منوریل قم ، تخصیص به موقع اعتبارات آن از سوی دولت است.
توجه جدی به مسائل فرهنگی و اجتماعی و ورزشی
توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و ورزشی یکی دیگر از اولویت های شورای شهر قم از سوی جلالی عنوان شد و گفت : در همین راستا شهرداری کار احداث 8 سالن ورزشی را در 8 منطقه شهر قم در دستور کار قرار داده است که تعدادی از این سالن ها عملیات اجرایی آن شروع و تعدادی نیز در مرحله تعیین پیمانکار است که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.وی ادامه داد: با احداث این سالن های ورزشی شاهد افزایش نشاط اجتماعی در سطح شهر قم خواهیم بود.
پارکینگ های هسته مرکزی شهر قم باید افزایش یابد
رئیس شورای اسلامی شهر قم یکی دیگر از اولویت ها را افزایش پارکینگ بویژه در هسته مرکزی شهر عنوان کرد و گفت: نقاط پر تردد که نیاز به پارکینگ دارد شناسایی شده است مشکل اصلی که در این زمینه وجود دارد این است که شهرداری در این نقاط زمینی برای احداث پارکینگ ندارد و زمین ها باید تملک شود که همکاری مالکان را می طلبد.وی ادامه داد: با توجه به اینکه باید هر چه سریع تر زمینه احداث پارکینگ در هسته مرکزی قم فراهم شود اگر مالکان نقاط پیش بینی شده برای احداث پارکینگ تقاضا دارم نسبت به توافق با شهرداری جهت واگذاری زمین اقدام کنند در غیر اینصورت از طریق کمیسیون ماده 9 وارد عمل خواهیم شد و نسبت به تملک زمین اقدام خواهیم کرد.جلالی ، توجه به مناطق محروم و کم برخوردار را یکی دیگر از اولویت های شورا پنجم اعلام کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد ظرفیت ها و امکانات را بصورت عادلانه بین مناطق توزیع کنیم تا بتوانیم رضایت نسبی مردم را جلب کنیم.

100تلویزیون تبلیغاتی در شهر قم نصب می شود
رئیس شورای شهر قم در بخشی دیگری از سخنان خود توجه جدی به زیبا سازی شهری را یکی دیگر از اولویت ها اعلام کرد و اظهار داشت : از آنجا که نصب بنرها و پلاکارتها در نقاط مختلف شهر ، منظر شهری را دچار نازیبایی نموده است در جهت رفع این مشکل ، یکصد تلویزیون تبلیغاتی در شهر قم نصب خواهد شد که اولین تلویزیون تبلیغاتی در میدان نواب نصب شده است و مابقی نیز به مرور نصب می شود و با نصب این تلویزیون ها از نصب بنرها و پلاکارتها بصورت پراکنده در نقاط مختلف شهر جلوگیری و تبلیغات فقط از طریق همین تلویزیون های تبلیغاتی انجام خواهد شد.

حرکت در راستای اهداف و برنامه ها در جهت رفع مشکلات مردم
وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه شورای پنجم وارد سیاست زدگی و بازی های سیاسی نخواهد شد گفت : تمام هم و غم اعضای شورای شهر حرکت در راستای اهداف و برنامه ها در جهت رفع مشکلات مردم است.
جلالی ادامه داد: با وجود اینکه مدیریت شهری با مشکل منابع مواجه است ما تلاش خواهیم کرد عقب ماندگی انباشته شهر قم را در حد توان و امکانات را جبران کنیم.
وی افزود: در حال حاضر هماهنگی خوبی بین استانداری با شهرداری و شورای شهر و دستگاه های اجرایی مرتبط وجود دارد و از این شرایط می توان برای حل مشکلات مردم نهایت استفاده را کرد.

چرا دکترسقاییان نژاد درسمت شهرداری قم ابقاء شد؟
رئیس شورای شهر قم در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما که پرسید چرا شورای پنجم به این نتیجه رسید که بهترین کار ابقاء دکتر سقائیان نژاد در سمت شهرداری قم است؟ گفت : شورای پنجم به اصل ثبات مدیریت اعتقاد کامل داشت ، و برای انتخاب شهردار 22 شاخص تدوین کرد که این 22 شاخص ، 95 زیر شاخص داشت و اعضاء شورا امتیاز بندی کردند و آقای سقائیان نژاد امتیازات لازم را کسب کرد در سمت شهرداری قم ابقاء شد.جلالی ادامه داد: رضایتمندی نسبی مردم و مسئولان از عملکرد دکتر سقائیان نژا،د انگیزه بالای وی برای خدمت در شهر قم ، تجربه و تخصص لازم ، حرکت در چهارچوب برنامه و برنامه محوری از جمله دلایل مهم انتخاب مجدد دکتر سقائیان نژاد در سمت شهرداری قم بوده است.جلالی در پایان گفت : شورای پنجم به اصل تعاملات و ارتباطات با رسانه ها تاکید دارد و هیچ نگرش و نگاه سیاسی در این زمینه ندارد و توقع ما فقط این است آنچه که گفته می شود اطلاع رسانی شود نه تفسیربه رای و یا مباحثی که اصلا مطرح نشده است و در تحلیل ها نقطه نظرات شخصی و کارشناسی نشده نباید لحاظ شود و بدون غرض ورزی و صرفا با نگاه اطلاع رسانی شفاف.
8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.