سید حسین عربی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مسابقات در سه مرحله حوزه های مقاومت بسیج، نواحی بسیج و استانی برگزار می شود و منتخبان به مرحله کشوری اعزام می شوند.
وی با اشاره به این که مسابقات در 14 رشته برگزار می شود، بیان کرد: مسابقات در مرحله حوزه های بسیج از شهریورماه جاری آغاز شده است و نفرات برتر این مرحله برای شرکت در مرحله نواحی رقابت های خود را در مهرماه انجام خواهند داد، همچنین نفرات برگزیده این دوره نیز در آذرماه به مناسبت هفته بسیج در مرحله استانی شرکت خواهند کرد.
5 آذر سال 1358، فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان توسط امام خمینی(ره) صادر و از آن تاریخ به بعد این روز با عنوان روز بسیج مستضعفان نامیده شد.
وی ادامه داد: با توجه به سهمیه های اختصاص یافته به استان قم، 20 تن از برگزیدگان مرحله استانی به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد و در رشته هایی همچون قرائت، ترتیل، حفظ و اذان در فضایی فرهنگی و قرآنی با سایر شرکت کنندگان از سایر استان های کشور به رقابت خواهند پرداخت.
عربی با اشاره به این که اعضای بسیج مساجد و محلات می توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند ادامه داد: این مسابقات در 2 بخش خواهران و برادران در مقاطع سنی کمتر از 16 سال و بالای 16 سال ترتیب خواهد یافت.
وی بیان کرد: در این دوره سعی شده است با برگزاری کلاس های تخصصی در سطح حوزه ها و نواحی بسیج، مهارت های شرکت کنندگان در مسابقات نسبت به دوره های قبل افزایش یابد.
استان قم با بیش از 300 هزار بسیجی و 500 پایگاه مقاومت، ظرفیت مناسبی برای انجام طرح های فرهنگی و قرآنی با محوریت مساجد را دارد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.