به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود مدنی روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 97-96 جامعه‌ الزهرا(س) و حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س)، افزود: تعداد بانوان طلبه در این نهاد حوزوی در سطح 2 مقطع کارشناسی 35 درصد، سطح سه مقطع کارشناسی ارشد 80 درصد و در سطح چهار مقطع دکتری 70 درصد رشد داشته است.
وی با بیان این که 450 تن از بانوان طلبه جامعه الزهرا(س) در بخش تبلیغ امور دین مشغول به فعالیت هستند گفت: امروز برخی از فارغ التحصیلان بین المللی جامعه ‌الزهرا(س) در برخی مناطق دنیا با امکانات بسیار محدود اقدام به تبیلغ دین اسلام و آموزه های آن کرده اند.
وی افزود: بانوان مبلغ اقدام به ترجمه و انتشار کتاب های مختلفی در بحث علوم دین کردند و از ظرفیت آنان در همه حوزه ها استفاده می شود.
مدیر جامعه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: اولین همایش مبلغان با حضور 700 تن از مبلغان جامعه ‌الزهرا(س) 23 شهریورماه جاری در این نهاد حوزوی برگزار می شود تا از ظرفیت آنها برای ایام محرم بتوان استفاده کرد.
وی با اشاره به این که تبلیغ دین اسلام از مهمترین وظیفه های بانوان طلبه است گفت: دنیای امروز دنیای تبلیغ و جنگ نرم است و سهم زنان در تبلیغ دین موثر می باشد تا از این طریق جایگاه زن در اسلام را تبیین کنند.
مدنی ادامه داد: در دنیای غرب از زن به عنوان ابزار تجارت و سیاست بهره برداری می کنند، این در حالی است که جایگاه زن از منظر قرآن و دین اسلام به عنوان همسر و مادر با عظمت است.
وی خاطر نشان کرد: اگر از این توانایی و ظرفیت بانوان طلبه غفلت کنیم شاهد آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
مدنی با بیان این که در گذشته بانوان رسالت تبلیغ را بر دوش می کشیدند گفت: در میان اسناد حدیث غدیر، تعداد قابل توجهی از صحابه و زنان تابعه را می بینیم که راوی غدیر هستند.
وی گفت: امروز نیز زنان طلبه باید در ترویج فرهنگ غدیر و سایر مناسبت های فرهنگ اقدام کنند، این در حالی است که تعدادی از بانوان فارغ التحصیل جامعه الزهرا(س) در کشورهای مختلف مدارس علمیه را تاسیس کرده و در حال فعالیت هستند.
وی از توسعه آموزش عالی فقه در جامعه الزهرا(س) خبر داد و گفت: تعداد محدودی از طلاب برجسته را در این دوره تربیت کردیم که این بانوان پس از طی هشت سال می توانند بر اساس استانداردهای فقه سنتی صاحب نظر شوند.
مدیر جامعه الزهرا(س) بیان داشت: همچنین دوره های مختلف تربیت مدرس، مشاور، مبلغ و تربیت محقق در حال اجراست که در این دوره بانوان حداقل به مدت سه ترم در دوره های آموزشی مهارتی می توانند شرکت کنند.
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران از دیگر سخنران این آیین بودند.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.