به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نجف لک زایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه اظهار داشت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به همراه دانشگاه باقرالعلوم(ع) از جمله مراکز پژوهشی و علمی هستند که کار در این زمینه را در دستور کار خود قرار داده اند.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که برنامه ریزی همایش مذکور از سال 95 با انجام رایزنی و مذاکره با تعدادی از پژوهشگران آغاز شد، افزود: تا کنون 20 تن از پژوهشگران در برگزاری همایش اعلام همکاری کرده اند.
وی اضافه کرد: بخشی از این همایش شامل مقاله ها و آثار و بخشی نیز دربرگیرنده نشست های علمی به شیوه مناظره ای و با رویکرد علمی است که به مرور تا قبل از زمان برگزاری همایش برپا خواهد شد.
وی بخش سوم همایش را شامل مصاحبه با افراد صاحب نظر در رابطه با مقوله حوزه انقلابی ذکر کرد و افزود: صیانت از اصالت و ارزش های بنیادین حوزه های علمیه، توسعه و ترویج بینش انقلابی در حوزه های علمیه، نقد اندیشه و جریان های تضعیف کننده باورهای انقلابی در حوزه و تبیین راهکارهای ارتقاء وجه انقلابی حوزه های علمیه از اهداف همایش محسوب می شود.
لک زایی همچنین مفهوم شناسی مبانی و شاخصه های حوزه انقلابی، مسئولیت های ملی حوزه انقلابی، مسئولیت های فراملی حوزه انقلابی، آسیب شناسی حوزه انقلابی، آینده پژوهی و راهکارهای حوزه انقلابی را از محورها و پنل های پنج گانه این همایش برشمرد و گفت: خروجی های همایش حوزه انقلابی نیز شامل سه بخش مجموعه مقاله ها، مجموعه مصاحبه ها و مجموعه نشست ها است تا دیدگاه های مختلف را در مورد مساله انقلابی گری در حوزه ها منعکس کند.
وی با بیان این که امروز مخالفان انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای صدمه زدن به نظام، به حوزه ها معطوف کردند، افزود: ضروری است حوزه علمیه نسبت به این مساله هوشیار باشد و همایش حوزه انقلابی نیز این رویکرد را دنبال می کند.
لک زایی همچنین با بیان این که مقاله های برتر این همایش در مجله های علمی پژوهشی به چاپ خواهد رسید، مهلت ارسال چکیده مقاله ها به دبیرخانه همایش را نیز دهم مهرماه 96 عنوان کرد و افزود: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی همایش به نشانی h.enghelabi@isca.ac.ir مراجعه نمایند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.