به گزارش ایرنا، یونس عالی پور روز یکشنبه در جلسه ستاد راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار داشت: دستگاه های قم باید برای پذیرایی از تمامی زائرانی که به هنگام بازگشت از کشور عراق در قم توقف می کنند آماده باشند.
وی با مهم دانستن حضور اهل سنت و دیگر مذاهب مانند مسیحیت در این اجتماع عظیم و باشکوه، گفت: تکریم از زائران اهل سنت در وحدت آفرینی میان شیعه و سنی تاثیر بسزایی دارد و باید از این ظرفیت برای تبیین و ارایه گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.
عالی پور با اشاره به این که مجموعه مسئولان استان قم از چند ماه پیش درصدد فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای برپایی راهپیمایی اربعین هستند، اضافه کرد: با برگزاری جلسه مشترک با معاون وزیر کشور عراق و همچنین سفر وزیر کشور عراق به قم، شرایط به خوبی فراهم شده و هیچ گونه دغدغه و نگرانی برای اعزام زائران به این آیین عظیم را نداریم.
به دنبال سقوط رژیم صدام حسین در سال 1382 راهپیمایی اربعین حسینی که در دوران حکومت حزب بعث با محدودیت هایی همراه شده بود، بار دیگر احیا شد و همه ساله در بیستم صفر جمعیت فراوانی از شیعیان از کشورهای مختلف اسلامی به ویژه ایران در قالب یک حرکت گسترده و کم نظیر میلیونی، خود را به کربلای معلی می رسانند.

** خدمات دهی روزانه به 220 هزار زائر اربعین حسینی توسط موکب های برپا شده توسط قم
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات قم نیز در این جلسه با یادآوری این که سال گذشته برغم ظرفیت 30 هزار نفری پیش بینی شده برای موکب های قم، روزانه به 115 هزار زائر خدمات تغدیه ای ارایه شد، افزود: در اربعین سال گذشته با وجود آنکه سهمیه اسکان در موکب های قم 55 هزار تن بود، این رقم به 57 هزار تن افزایش پیدا کرد، به همین دلیل امسال می خواهیم این ظرفیت را به 220 هزار تن برسانیم.
علی اکبر عطایی با اشاره به اعزام 217 دستگاه کامیون و تریلر به مرز مهران و کشور عراق افزود: 17 دستگاه آن در داخل مرز مهران و 200 دستگاه دیگر به داخل خاک عراق انتقال داده شد.

** محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه با اشاره به آمادگی همه جانبه اعضای کمیته امداد و نجات استان برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و همچنین سیاست های ابلاغی، نیروهای هلال احمر در داخل عراق و نیروهای دانشگاه علوم پزشکی نیز در مرز مهران مستقر خواهند شد.

** حمید مکارم مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم نیز با اشاره به این که سال گذشته در مصلای قدس و مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین حسینی فضاهایی برای اسکان اتباع غیر ایرانی در نظر گرفتئه شده بود، افزود: امسال نیز اگر چنین فضاهایی پیش بینی شده، باید هرچه زودتر جزییات آن اعلام شود، تا این موضوع را به سفارت و سرکنسولگری های ایران در کشورهای افغانستان و پاکستان اطلاع رسانی کنیم.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.