به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، در این بیانیه آمده است: صحنه های دلخراش و تکان دهنده قتل و سوزاندن انسان های بی پناه و ممنوعیت ارسال کمک ‌های بشر دوستانه بین المللی و سانسور رسانه ای، آرام و قرار وجدان های بیدار را از بین برده است و اوج مظلومیت و بی ‌پناهی مسلمانان روهینگیایی را فریاد می زند.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه، این فجایع خونبار و نسل کشی مسلمانان را به شدت محکوم نموده و از آزادی‌ خواهان جهان می ‌خواهد تا یکپارچه و متحد با مسلمانان مظلوم میانمار همراهی نمایند و فریاد تظلم آنان را پاسخ دهند و سازمان بین الملل و حقوق بشر را به اقدام قاطع فرامی ‌خواند.
در این بیانیه از دولت مقتدر ایران اسلامی نیز خواسته شده تا تدابیر لازم جهت جلوگیری از این فاجعه انسانی را به کار گیرد تا دیگر شاهد کشتار و قتل مسلمانان و مستضعفان در جهان نباشیم.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
یکی از این منابع بنگلادشی گفت که مسئولان میانماری در امتداد سیم خاردار موجود در مرز 2 کشور اقدام به مین گذاری کردند.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و یکصد هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگ ترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.