به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی استاندار قم دردیدار رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ارتقای سرانه فضای آموزشی در قم را نیازمند حمایت دستگاه های ملی دانست و افزود: در سطح استانی، اقدام های خوبی در ارتقای کیفی و کمی فضاهای آموزشی در قم صورت گرفته که سرعت بخشی در این زمینه نیازمند حمایت دستگاه های کشوری است.
وی مشارکت بالای خیرین مدرسه ساز در قم را از جمله ویژگی های برجسته قم دانست و ادامه داد: با وجود تعداد زیاد خیرین مدرسه ساز در قم و اقدام های صورت گرفته در سطح استان، به دلیل تک شهرستانی بودن قم، این استان از جمله استان های درجه سوم محسوب و اعتبارات تخصیصی به آن بسیار کمتر از عقب ماندگی های آن است.
استاندار قم با اشاره به تصمیم های صورت گرفته برای ارتقای سرانه فضای آموزشی از جهت مقررات در قم اظهار داشت: امکان تغییر کاربری زمین های متعلق به آموزش و پرورش در استان قم به هیچ وجه وجود ندارد ضمن اینکه ساخت مجتمع های مسکونی جدید نیز بدون در نظر گرفتن فضای آموزشی در قم امکان پذیر نمی باشد.

** قم جزو 6 استان پایین ترین سرانه فضای آموزشی در کشور
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این دیدار با اشاره به قرار گرفتن قم جزء 6 استان پایین جدول سرانه فضاهای آموزشی اظهار داشت: حرکت در جهت ارتقای سرانه فضای آموزشی استان های کمتر برخوردار کشور به میانگین کشوری از جمله برنامه ها و اهداف مهم این سازمان است.
محمدتقی نظرپور با اشاره به تخصیص 67 درصدی اعتبارات نوسازی مدارس در کشور در سال گذشته افزود: در سال جاری پیگیری های زیادی جهت تخصیص صد درصدی اعتبارات از هیات دولت صورت گرفته که با توجه به توجه ویژه دولت به توسعه سرانه فضای آموزشی و عدالت آموزشی در سراسر کشور امیدوار به تحقق آن هستیم.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.