به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی عباسی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که مراسم آغاز سال تحصیلی 97-1396 جامعه المصطفی، 16 شهریورماه جاری با تجلیل از طلبه های برتر در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار می شود، اظهار داشت: سه هزار استاد و عضو هیات علمی نیز در مراکز جامعه المصطفی مشغول به تدریس هستند.
وی افزود: نزدیک به 200 مرکز پیوسته با مجوز علمی و آموزشی جامعه المصطفی(ص) در داخل و خارج کشور فعالیت می کنند.
وی با بیان این که جامعه المصطفی در طراحی نظام جامع آموزشی در حوزه علوم انسانی و اسلامی پیشگام است گفت: تا کنون بیش از سه دهه از فعالیت این نهاد می گذرد و تاثیر گذاری علمی آن در سطح جامعه مشهود است.
عباسی ادامه داد: 150 رشته و گرایش علمی در رشته های مختلف علوم انسانی و اسلامی در مراکز مختلف جامعه المصطفی در داخل و خارج کشور در حال ارائه است که این تعداد در نظام جامع آموزشی به 400 رشته توسعه پیدا خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: این نظام آموزشی با شعار تحول نظام جامع آموزشی و مرجعیت معرفتی طراحی شده است.
وی با اشاره به این که نظام آموزشی فعلی المصطفی از حدود پنج سال قبل مورد بازنگری قرار گرفته است گفت: در حال حاضر این نظام آماده شده است و بخش هایی از آن در سال جدید تحصیلی اجرایی می شود.
عباسی افزود: 6 رشته جامع با عنوان دانش «فقه و اصول»، «علوم قرآن و حدیث»، «حکمت و ادیان»، «تاریخ و سیره»، «علوم انسانی» و «فرهنگ و زبان» و 11 قلمرو خاص شامل آموزش های مجازی، مذاهب اسلامی و سایر ادیان، کاربردی، دانشگاهی، خواهران و غیره در این نظام آموزشی تدوین شده است.
به گفته وی، در دانشگاه مجازی جامعه المصطفی العالمیه نیز پنج هزار تن مشغول به تحصیل هستند که برای ادامه تحصیل طلاب باید زیرساخت های آموزشی در بخش مجازی را تقویت کرد.
وی با اشاره به این که در این مرکز بیش از 400 عنوان کتاب آموزشی منتشر شده است گفت: بخش زیادی از این کتاب ها به عنوان کتاب درسی و متون آموزشی در مراکز علمی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی گفت: امسال در مجتمع فقه و معارف از مراکز المصطفی(ص) نظام دروس آزاد را اجرا خواهیم کرد که بر اساس این طرح جدید دانش پژوهان المصطفی می توانند از فضای علمی حوزه علمیه بیشتر از گذشته بهره مند شوند.
معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه(ص) گفت: با اجرایی کردن این طرح ارتباط موثری بین نظام آموزشی المصطفی و حوزه های علمیه صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به این که آیین نامه طلاب برتر نیز تدوین شده است گفت: این آیین نامه در سه شاخصه طراحی شده است که بر اساس آن از طلبه های ممتاز در حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تقدیر می شود.
عباسی گفت: براساس این آیین نامه، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید المصطفی از 44 طلاب برتر در مقاطع تحصیلی مختلف و از استادهای برتر تجلیل خواهد شد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.