به گزارش ایرنا، بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) در تمامی صحن ها و شبستان ها مملو از مومنانی بود که با چشمانی اشک آلود و مناجات با پروردگار عالم، حال و هوای خاص معنوی را به آیین دعای عرفه بخشیده بودند.
حضور گسترده جوانان و نوجوانان، جلوه خاصی به این آیین معنوی داده بود و خالصانه عشق و اراده خود را به شعائر دینی به نمایش گذاشتند.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در این آیین با اشاره به ویژگی های دعای عرفه گفت: دعای عرفه سراسر توحید، اعتقاد، باور و دربردارنده آموزه های عرفانی و عقیدتی است.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بیان کرد: امام حسین(ع) در دعای عرفه فرازها و مضامین ارزشمندی را ذکر کرده اند که تعمق و ژرف نگری در هر یک از فرازها انسان را با خدا آشنا می سازد.
وی با اشاره به اهمیت دعا در زندگی انسان افزود: دعا کردن یکی از راه‌ های خداشناسی است.
وی با بیان این که بلا و عذاب الهی با صدقه دادن رفع می ‌شود، تاکید کرد: انسان می ‌تواند با دعا کردن از عذاب در امان باشد و از خداوند بخواهد در گروه سعادتمندان باشد و مورد لطف درگاه حق قرار گیرد.
رفیعی افزود: همه مورد لطف و عنایت پروردگار هستند و نعمت ‌های گوناگونی برای بشریت درنظر گرفته شده که همگانی است، ولی برخی از نعمت ‌ها به افراد خاصی اهدا می ‌شود که آنها اعتقاد و ایمان خاصی دارند.
وی خاطرنشان کرد: شناخت خداوند در راس عبادات و بندگی است و انسان تا زمانی که به معرفت خدا دست نیابد، حلاوت و شیرینی مناجات را درک نمی کند.
آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، سید مهدی صادقی استاندار قم و سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دیگر مسئولان حاضر در این آیین بودند.
بعد از سخنرانی حجت الاسلام رفیعی، دعای عرفه توسط سید عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرائت شد.
روز عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا می خواند و درهای مغفرت و بخشش و رحمتش را بر روی آنان می گشاید.
در این روز حجاج بیت الله الحرام با وقوف در صحرای عرفات با خدای خویش به مناجات می پردازند و دعای عرفه امام حسین(ع) را قرائت می کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار با مراجع عظام تقلید وارد شهر مقدس قم شد.
دیدار با آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، طلاب و روحانیان و هنرمندان و شرکت در نمازعید قربان از برنامه های فردا جمعه در سومین روز سفر وی به این شهر است.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.