به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر پنجشنبه در دیدار سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دراین راستا تالیف های زیادی از اساتید و طلاب حوزه علمیه وجود دارد که به دلیل مشکلات نشر، این تالیفات به مرحله چاپ نرسیده اند.
امام جمعه موقت قم، تاکید کرد: برخی اقتضائات کشور موانعی را برای حوزه نشر ایجاد کرده که باید موانع پیش روی عرصه نشر در کشور برداشته شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درادامه ، کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را سنگین توصیف کرد و گفت: به دلیل سوابق حوزوی و دانشگاهی وزیر فرهنگ و ارشاد، انتظار از این وزارتخانه در دوره جدید از طرف دانشگاه، حوزه و صاحبان فکر بیش از گذشته است.
وی ادامه داد: حضور درازمدت شما در عرصه های فکری و فرهنگی به عنوان چهره شاخص فکری و اهل قلم در حوزه علمیه و در جایگاه معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که آغازگر اقدام های بزرگی بودید، این فرصت را بوجود آورده که شاهد رشد و توسعه مسائل فکری و فرهنگی در کشور باشیم.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه وضعیت امروز حوزه علمیه در مقایسه با سال های گذشته قابل مقایسه نیست ادامه داد: چاپ تعداد بسیار زیاد مجله و کتاب، وجود انجمن های علمی متعدد وابسته به حوزه و سرمایه انسانی نخبه موجب شده که امروز تعامل میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از گذشته ضرورت داشته باشد.
وی ادامه داد: باید علاوه بر برگزاری نمایشگاه های سالانه کتاب، برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه علمیه مورد توجه قرار گیرد و این مطالبه باید پیگیری شود.
آیت الله حسینی بوشهری، فعالیت هنری را از جمله اولویت های حوزه علمیه دانست و گفت: شعر، رمان و داستان نویسی از جمله رشته های هنری است که در حوزه علمیه ظرفیت های گسترده ای وجود دارد که یکی از زمینه های تعامل میان حوزه علمیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پشتیبانی از این آثار هنری و فعالیت های هنری است.
وی ادامه داد: در دوره های گذشته اتفاق افتاده که جلوی حرکت وزارت ارشاد را گرفته و آن را درگیر مسائلی کرده که باعث به به حاشیه رفتن فعالیت های این وزارتخانه شده که باید دراین راستا از حاشیه دوری کرد.
امام جمعه موقت قم، گفت: در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انتخاب سید عباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه تعامل میان حوزه و وزارتخانه بیش از گذشته فراهم شده است.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه انتخاب صالحی به عنوان وزیر فرهنگ، زمینه ساز فصل جدید تعامل حوزه و وزارت است تاکید کرد: با عهده دار شدن شما در وزارت فرهنگ در حوزه این امید به وجود آمده که فصل جدید از تعامل و همکاری با وزارت ارشاد فراهم شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه حوزوی و تحصیلات دانشگاهی خود گفت: امیدوارم این سابقه که موجب حسن نیت بزرگان حوزه و مراجع تقلید شده زمینه ساز کارهای بزرگ پیشرو در عرصه فرهنگ باشد.
سید عباس صالحی با بیان اینکه ارتباط و تعامل مستحکم میان حوزه و وزارت فرهنگ بیش از گذشته ضروری است گفت: سه هدف صیانت و تعالی هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی، حمایت از فعالیت ها و محصولات فرهنگی و نیز نقش آفرینی و پیشتازی در منطقه و جهان در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اهداف کلی وزارت فرهنگ در دولت دوازدهم است که تعامل جدی میان حوزه و وزرات ارشاد در تحقق این اهداف نقش بسزایی دارد.
وی با تاکید بر تعامل میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه گفت: امکانات زیرساختی و نظری و وجود زمینه های گسترده همکاری، تعامل میان حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ضروری کرده است.
وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی باشد برای خدمت بیشتر به فرهنگ و اسلام و شیعه و معارف اهل بیت(ع) می باشد و دراین زمینه تمام تلاش خود را انجام خواهم داد.
صالحی ادامه داد: امید است بتوانیم نقطه اتصالی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه و روحانیت در بخش منظرها و نظرها و هم در بخش عمل ها و فعالیت ها باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار با مراجع عظام تقلید وارد قم شد.
دیدار با آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ،طلاب و روحانیان و هنرمندان و شرکت در نمازعید قربان از برنامه های فردا جمعه در سومین روز سفر وی به این شهر است.
7404/ 6133/ خبرنگار- محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.