به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم ،رئیس این دانشگاه گفت: طرح تحول نظام سلامت اثرات بسیاری را در جامعه به همراه داشت که در استان قم نیز شاهد رفع مشکلات بهداشتی و درمانی و توسعه این فضاهای فیزیکی هستیم.
ابوالفضل ایرانی خواه بیان داشت: به برکت طرح تحول نظام سلامت در قم اقدامات ارزشمندی از جمله کاهش پرداخت ها از جیب بیمار، ارتقاء وضعیت خدمات هتلینگ و خدمات رفاهی بیمارستان ها، ارتقا کیفیت ویزیت و افزایش دسترسی به متخصصین، حضور به موقع پزشکان بر بالین بیماران به ویژه در مواقع اورژانس، دسترسی و توزیع عادلانه متخصصین به ویژه در نقاط محروم کشور، بهبود کیفیت خدمات درمانی، ترویج زایمان طبیعی و افزایش موالید، حمایت از بیماران صعب العلاج و غیره صورت گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یکی از اقدامات بهره برداری از مرکز شیمی درمانی، پرتودرمانی و رادیوتراپی است که با 38 تخت مجهز سرپایی و بستری در کنار بیمارستان شهید بهشتی قم آماده بهره برداری شده است.
وی عنوان داشت: برای احداث این پروژه 45 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به قم و بخش خیری تامین شد و با تجهیزات استاندارد و به روز آماده خدمات رسانی به همشهریان است.
ایرانی خواه همچنین اضافه کرد: همزمان با هفته دولت 2 کلینک سیار دندانپزشکی که خدمات دندانپزشکی تا سطح 2 به مردم روستاها و حاشیه شهر ارائه می دهند نیز از امروز فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی تصریح کرد: این دو کلینک دندانپزشکی به منظور رفع مشکلات مردم روستا و حاشیه شهر فعالیت می کند که آغاز به کار این آنها در روستای قمرود و قلعه چم خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: نقش خیرین در حوزه سلامت، نقش ارزنده ای است و با حمایت آنها دو مرکز اورژانس 115 قم نیز در جاده قم گرمسار و منطقه طرلاب نیز راه اندازی شده است.
ایرانی خواه به دیگر پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی قم اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند در آینده نزدیک 2 بیمارستان امیرالمومنین(ع) و شهدا نیز با ظرفیت 220 و 172 تخت به بهره برداری خواهند رسید.
در هفته دولت 204 طرح عمرانی، صنعتی و خدماتی با اعتبار چهار هزار و 510 میلیارد ریال در قم به بهره برداری رسید.
7403/ 6133/ تنظیم کننده: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.