به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم خاطرنشان کرد: گاهی آثاری منتشر می شود که نویسندگان آنها کم سواد و یا مغرض می باشند و متاسفانه تولیدات آنها متناسب با مقتضیات اسلام و انقلاب نیست.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که در برخی موارد نظارت کافی بر کتاب ها صورت نگرفته است، اظهار داشت: به هر فرد قلم بدست نمی توان عنوان محقق و نویسنده را داد و باید بر نشر و چاپ کتاب ها نظارت جدی صورت گیرد.
وی با بیان این که مباحث هنری از دیگر دغدغه های موجود است، گفت: هنر دارای جذابیت ها و تاثیرگذاری خاصی است که باید از ظرفیت آن برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی استفاده کرد.
آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با آن محتواهای غنی و بسیار بلند همه از جنبه های هنری بسیار غنی برخوردار می باشند.
وی گفت: در کتاب الغدیر علامه امینی نیز در کنار محتوای غنی از جذابیت های هنری زیادی استفاده شده است.
این مرجع تقلید بیان داشت: اینها همه نشانگر آن است که اسلام هیچ گاه با هنر مخالفت نکرده است ولی گاهی ممکن است هنر بر اساس آموزه های اسلامی به کار گرفته نشود.
آیت الله نوری همدای اظهار داشت: هنر مورد نظر اسلام یک هنر مثبت و خالی از لهو و لعب می باشد و ما نیز در حوزه های هنری باید در این راستا حرکت کنیم.
وی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب جوانان بسیار حائز اهمیت هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ترویج فرهنگ اسلامی و انقلاب بیان داشت: در گذشته به واسطه سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی، سفرهایی به مسکو، تانزانیا و کنیا و غیره داشتم که تاثیرگذار بود.
آیت الله نوری همدانی در ادامه گفت: دشمنان تلاش کردند که انقلاب اسلامی را برای جهانیان به عنوان یک شورش داخلی معرفی کنند که آگاهی آنها از انقلاب کم است، به همین دلیل زمانی که محتوا و اهداف واقعی انقلاب برای مردم دنیا مطرح می شود، برای آنها بسیار جذاب می باشد، ما در این زمینه مسئولیت بسیار حساسی داریم.
وی ادامه داد: مردم برخی از کشورها، مذهب شیعه را به واسطه وهابیت و مخالفان شیعه و یا مطالعه برخی کتاب هایی ضد شیعی، شناخته اند، ما باید فرهنگ اسلام و تفکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را برای آنها تبیین کنیم و به صورت طبیعی، مورد استقبال آنها قرار می گیرد.
وی خواهان تقویت بیشتر ارتباط بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه علمیه شد و گفت: این تعامل و همکاری ها برای معرفی اسلام ناب بسیار مهم است و باید از این فرصت ایجاد شده برای تعالی بیشتر اسلام و انقلاب کمک کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به این که دولت دوازدهم از دل یک انتخابات باشکوه و گسترده خارج شده است، گفت: انتخابات 29 اردیبهشت ماه امسال یک اتفاق بزرگ و جلوه عظیمی از مردم سالاری دینی بود.
سید عباس صالحی افزود: شرایط همدلی و آرامشی که در آستانه استقرار دولت و بعد از آن ایجاد شده، زمینه را برای انجام کارهای اساسی، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی فراهم کرده است.
وی با تقدیر از مراجع تقلید برای دعوت مردم برای حضور در انتخابات و مهم خواندن سهم آنها در مشارکت گسترده مردم خاطرنشان کرد: مراجع تقلید با رهنمودهای خود، نقش مهمی در حماسه عظیم مردم در انتخابات 29 اردیبهشت داشتند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به علاقه خود به شهر مقدس قم گفت: امید است بتوانم پل و خط ارتباطی بین اهالی هنر و فرهنگ با حوزه های علمیه باشم تا یک نقطه اعتماد و اتکایی در این زمینه ایجاد شود.
صالحی بیان داشت: وزارت ارشاد برخی وظایف حاکمیتی در حوزه دینی دارد و امید است بتوانیم از تعالی دین صیانت کنیم.
وی بیان داشت: در دوره حضور در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برخی از نخبگان و شخصیت های حوزوی در حوزه شورای نظارت و نشر کتاب ها و سایر محصولات فرهنگی استفاده شده است.
صالحی گفت: در دوره جدید نیز از ظرفیت نخبگان حوزه علمیه قم بیشتر استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: تکثر و گستردگی فعالیت ها در وزارت ارشاد ممکن است در برخی زمینه ها خطاهایی نیز به همراه داشته باشد ولی تلاش اصلی ما به حداقل رساندن این خطاها و گسترش اخلاق و فرهنگ دینی و انقلابی در کشور است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر چهارشنبه هشتم شهریورماه جاری به شهر مقدس قم سفر و با شماری از علما و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
صالحی عصر امروز و فردا نیز به صورت فشرده در قم در برنامه های مختلف شرکت و سخنرانی می کند.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.