به گزارش ایرنا، سیدعباس صالحی روز پنجشنبه درجلسه شورای اداری استان قم خاطرنشان کرد: کابینه معرفی شده از سوی دولت و شکل گیری آن با رای اعتماد بالا در مجلس بسیار قابل توجه می باشد، زیرا کابینه متزلزل رفتار متزلزل و کابینه با رای اعتماد بالا رفتار باثبات و مقتدرانه دارد.
وی گفت:بیشتر وزیران دردولت دوازدهم اکنون با خاطری آرام دنبال اجرای برنامه های خود هستند.
صالحی با اشاره به دستاوردهای انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال جاری گفت:این انتخابات که با مشارکت حداکثری و حداقل تنش برگزار شد، برای بسیاری از کشورها رویایی دست نیافتی است.
وی ادامه داد: حضور بیش از 40 میلیون تن دریک انتخابات درفضای مملو از آرامش اجتماعی در منطقه پر از تنش ، مساله مهمی است و بسیاری از کشورهای پیرامون و حتی غیر پیرامونی ما درصدی از این مردمسالاری را ندارند.
صالحی گفت: امام راحل به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی با نفس پرتحرک مردم حرکت خود را آغاز کرده و باعث شد که بعد از گذشت 40 سال جامعه ایرانی با بیش از 40میلیون رای، در مسیر یک اتفاق سیاسی و اجتماعی قرار بگیرد، و این انتخابات یک رفراندوم بزرگ بود که هم برای امنیت ایران اسلامی و هم برای اقتصاد و سیاست کشور یک پشتوانه بزرگ است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درادامه خاطرنشان کرد: رقابت ها بعد از انتخابات پایان رسیده و بعد از آن دوران همکاری برای ساخت کشور است و رئیس جمهوری با آرایی در مسند کشور قرار گرفت، که این امر یک فرصت قابل توجه ایشان است که مسیر را با قدرت واقتدار پی گیرد.
امروز دکتر روحانی ، رئیس جمهوری 80 میلیون نفر است و بعد از انتخابات فصل ساخت و ساز کشور با همه جناح ها و گروه ها می باشد.
صالحی تجربه دور دوم را از پشتوانه های مهم دولت دوازدهم ذکر کرد و گفت: این تجربه
بسیار مهم است و افراد نیاز نیست ماهها کنار هم قرار بگیرند تا نقطه های شروع را پیدا کنند.
دوره دوم دولت ، دوره تکمیل و تکامل است و دولت دوازدهم با اطلاعات و تداوم دولت یازدهم درحال حرکت است فرصت های از دست داده کمتری دارد و این خود یک نقطه مهم برای اتکا به اتفاق های بهتر و سریع تر می باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همدلی قوای سه گانه و فضای عمومی کشور برای فضای کار را از دیگر فرصت ها دانست و گفت: در فضای پرتنش و غوغاسالار کار مساله دوم می شود ولی فضای آرام و همدلی، کار و خدمت به مردم به مساله اول تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: بعد از انتخابات فضای کشور به سرعت به سمت آرامش و همدلی حرکت کرده و این همدلی در فضای رای مجلس به کابینه و رسانه ها قابل مشاهده بود و فضای همدلانه به ما کمک می کند تا به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و رویکردهای کلان نظام و دولت در شرایط مناسبی بیشتر توجه کنیم.
صالحی بیان داشت: به این فرصت ها می توان موارد مهم دیگری را هم افزود، کابینه و ترکیب آن و پیوستن افراد جدید در زمینه تلفیق تجربه و نیروهای جدید فرصت های مهمی را فراروی ما قرار می دهد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه خود به شهر قم گفت: بنده را می توانید نماینده قم در کابینه احساس کنید، هر چند همه اعضای کابینه چنین احساسی دارند ولی بنده خود را به عنوان فرزند حوزه و خدمتگزار این شهر می دانم.
وی ادامه داد: قم به عنوان پایگاه شیعه و پایگاه فکری و معرفتی انقلاب اسلامی است و تا زمانی که انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد نام قم و انقلاب اسلامی قرین هم قرار دارند و با این تصویر ما از یک شهر و منطقه جغرافیایی صحبت نمی کنیم بلکه از مکانی حرف می زنیم که همه مقولات آن به انقلاب گره خورده است.
صالحی تصریح کرد: قم شهر دین، حوزه، روحانیت و پایگاه مرجعیت است و بنده قم را با این تصور می شناسم به همین دلیل نگاهم به قم سمبلیک و تشریفاتی نیست و این حس باعث می شود که مسئولان بنده را به عنوان وزیر معین خود تلقی کنند.
وی بیان داشت:احساس من این است که قم هرروز باید رونق سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی بیشتر پیدا کند و در طراز انقلاب و تمدن اسلامی باشد.
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: این وزارتخانه در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه، مطبوعات، دین،حمایت ازفعالان وموسسات فرهنگی، فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی خارج از کشور، آموزش ها و پژوهش های هنری فعالیت می کند. که این حوزه ها باید ارتباط جدی تری با قم داشته باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: وجود موسسات دینی، فرهنگی،هنری با منابع انسانی و معنوی فرصتی را برای تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این استان ایجاد کرده است.
صالحی بیان داشت: در استان قم توسعه اجتماعی و اقتصادی از منظر فرهنگ، دین و رسانه عبور می کند واین به معنای نادیده گرفتن بخش های مهمی مانند کشاورزی و صنعت نیست ولی نگاه ما به بحث فرهنگ باید جدی تر باشد.
وی ادامه داد: از فرهنگ و هنر در موضوع اقتصاد مقاومتی هم برای تولید، اشتغال و رونق اجتماعی می توان استفاده مطلوب کرد.
در این جلسه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت نمادین از 204 پروژه عمرانی ، صنعتی ، کشاورزی ، خدماتی با اعتبار 4510 میلیارد ریال بهره برداری شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز گذشته به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید وارد قم شده است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.