به گزارش ایرنا، معاون امور عمرانی استانداری قم در این جلسه در تالار معصومیه فرمانداری قم گفت: این طرح ها شامل 128 طرح زیربنایی با اعتبار 2 هزار و 832 میلیارد ریال، 54 طرح کشاورزی با اعتبار 576 میلیارد ریال، هفت طرح صنعتی با اعتبار 603 میلیارد ریال و 16 طرح خدماتی با اعتبار 499 میلیارد ریال است.
محسن بهشتی ادامه داد: بهره برداری از نخستین نیروگاه برق آبی با توان 3 مگاوات بر خط انتقال آب، نیروگاه خورشیدی، آبخیزداری و مهار سیلاب، نوسازی و بهره برداری از 4 باب مدرسه، توسعه شبکه فاضلاب، واگذاری یک هزار و 112 واحد مسکن مهر، بهسازی راه های روستایی و آسفالت برخی محورهای مواصلاتی قم، بازسازی نهرها و قنات ها، توسعه باغ های پسته، سه طرح صنعتی تولیدی، توسعه گیاهان دارویی و بهره برداری از آب اتصال سه روستای بخش کهک قم به آب سرشاخه های دز از جمله طرح هایی است که به بهره برداری رسید.
وی گفت: افتتاح خط دوم کمربند ریلی راه آهن، اجرای چند زیر گذر در مسیر عبور خط راه آهن، افتتاح سه واحد صنعتی در شهرک شکوهیه و طرح های دانشگاه علوم پزشکی از جمله بهره برداری از نخستین مرکز رادیوتراپی و پرتو درمانی و راه اندازی 2 کلینیک سیار دندانپزشکی از دیگر طرح هایی است که افتتاح شد.
وی در ادامه با اشاره به مهمترین اقدام های صورت گرفته چهار سال دولت یازدهم در قم افزود: پیگیری و عملیاتی نمودن اجرای 27 طرح سفر رئیس جمهوری به استان قم با جذب اعتبار 3 هزار و 150 میلیارد ریال، افتتاح راه قم - قنوات و مرحله اول راه قم - آوه، آغاز عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان، تکمیل و افتتاح مدرنترین تصفیه خانه فاضلاب کشور با پوشش جمعیتی 250 هزار نفری، افتتاح پروژه آبرسانی به بخش کهک و تکمیل و افتتاح سد کوچری با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 700 میلیارد ریال از جمله طرح های مهم اجرایی شده در قم در دولت یازدهم است.
بهشتی، ادامه داد: افتتاح تالار مرکزی شهر قم با اعتباری بالغ بر 310 میلیارد ریال، افتتاح 4 پروژه گردشگری و تفریحی، اتمام حفاری خط یک مترو قم با اختصاص اعتبار 3هزار و 300 میلیارد ریال اوراق مشارکت و آغاز خط 2 مترو، افتتاح 4 بزرگراه و تقاطع غیرهمسطح درون شهری، افزایش 400 درصدی زیرساخت های مخابراتی و اینترنتی، اجرای 669 کیلومتر شبکه فیبر نوری، کاهش هدررفت آب در شبکه آبرسانی روستایی استان از 58 درصد در سال 92 به 26 درصد در سال 95 و نیز جذب 240 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تکمیل و ارتقای کیفی شبکه آب در روستاهای استان از کارهای مهم دولت تدبیر و امید در قم است.
معاون عمرانی استانداری قم افزود: ساخت و تحویل یک هزار و 115 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی، ساخت 745 واحد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز ساخت و تحویل یک هزار و 197 واحد مسکونی به مشمولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله اقدام هایی است که در چهار سال گذشته در قم انجام شده است.
بهشتی گفت: واگذاری پنج هزار و 600 واحد مسکن مهر با تسهیلات بانکی به میزان 3 هزار و 660 میلیارد ریال، افزایش تعداد تخت های بیمارستانی فعال استان از یک هزار و 470 تخت در سال 92 به 2100 تخت دولتی و خصوصی در پایان سال 95، اجرای طرح نمونه کشوری در زمینه اجرای طرح تحول سلامت با اعتبار یک هزار و 417 میلیارد ریال و زیر پوشش قرارگرفتن صد درصد روستاییان قم در این طرح از جمله اقدام های بزرگ دولت یازدهم در قم است.
وی با اشاره به اقدام های صورت گرفته در امور زیرساختی قم در چهار سال گذشته افزود: رشد 51 درصدی گازرسانی به تعداد 46 هزار مشترک، احداث 246 کیلومتر شبکه توزیع گاز، احداث 805 کیلومتر شبکه توزیع برق و نیز کاهش هدررفت برق از 14.5 دهم درصد به 6.11 درصد و پرداخت 2 هزار و 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری قم از جمله اقدام های دیگر دولت یازدهم در قم است.
در این جلسه همچنین دستگاه هایی اجرایی برتر استان قم اعلام و از آنها تقدیر شد.
دوم تا هشتم شهریور ماه سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال 1360 به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز گذشته به استان قم سفر کرده و دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید از برنامه های این عضو کابینه دولت دوازدهم می باشد.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.