به گزارش ایرنا ، وی عصر چهارشنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: باید ضمانت اجرایی خوبی هم باشد که مردم دنبال سمت شبکه ملی اطلاعات بیایند.
وی خاطرنشان کرد: بیگانگان در فضای مجازی جنایت می کنند، هر چه در گوشی ها تلفن همراه قرار دارد قابل انتقال است و حتی می توانند حرف ها را تحریف کنند و باید برای این کار بدیلی ایجاد شود تا نیاز مردم از فضای مجازی تامین و فاقد بدآموزی باشد.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: افراد مطلع می گویند در آمریکا فضای مجازی در اختیار جوانان و افراد بزرگسال متفاوت است در حالی که در کشور ما هیچ تفاوتی ندارد.ما گروهی داریم که به صورت تخصصی در زمینه فضای مجازی فعالیت دارند و مطالبی را استخراج کردند که در زمینه عقاید، اخلاق، مسائل سیاسی و فرهنگی بسیار خطرناک است، دشمن در فضای مجازی مشغول کار است.
وی افزود: شورای عالی فضای مجازی که ریاست آن با رئیس جمهوری است باید این کار را جدی بگیرد، چرا که فضای مجازی می تواند بنیاد کشور را مورد هدف قرار دهد.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: وزارت ارشاد در نظام اسلامی از حساس ترین وزارت خانه ها می باشد و اینکه حکومت اسلامی مرکب از جمهوریت و اسلامیت می باشد و هر دو نیز رکن مهم می باشند.
وی اظهار داشت: حوزه های هشت گانه وزارت ارشاد بسیار حساس و گسترده است ولی در میان اینها برخی حساس تر و آسیب پذیرتر از برخی دیگر می باشند که آنها را باید به صورت ویژه مورد توجه قرار داد.
وی گفت: مساله کتاب از حوزه های بسیار حساس است، امروز کتاب های زیادی نوشته می شود و نظارت بر کتاب کار را مشکل کرده است، کسانی باید باشند که همه کتاب ها را مطالعه و نظر دهند، کتاب می تواند داروی شفابخش و یا سم مهلک باشد.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: برخی ممکن است به صورت کتاب، مطلبی بنویسند ولی در یک صفحه از کتاب سم خود را ریخته و باعث انحراف تعداد زیادی از مردم شود.
وی ادامه داد: در دوران طاغوت و شاه کتابی در دانشگاه به عنوان جامعه شناسی تدریس می شد، جامعه شناسی غربی بود تنها یک صفحه در مورد مذهب بود با این عنوان که آیا مذهب به واسطه جهل بشر و یا ترس بشر است؟ یعنی در اصل مسلم می گرفت که مذهب ساخته بشر است.
آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: آثار تخریبی این کتاب ها بسیار زیاد است و کسی که چنین کتابی را مطالعه کند برای همیشه با مذهب خداحافظی می کند، بنابراین کتاب می تواند داروی شفابخش و یا سم مهلک باشد و باید کنترل کتاب ها را جدی بگیریم و عناوین کتاب ها، نویسندگان آنها نباید فریبنده باشد.
این مرجع تقلید با اشاره به حوزه فیلم و سینما گفت: مطالب زیادی است که می تواند به وسیله سینما جامعه را تحریف و یا هدایت کند، آنها هم به صورت غیرمحسوس ممکن است لابه لای فیلم جاسازی شده باشد، در این زمینه هم باید خیلی دقت شود و نیاز امروز است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز برای دیدار با مراجع عظام تقلید ، اعضای جامعه مدرسین ، علما و روحانیان و هنرمندان قم وارد قم شد.
7401/ 6133/ بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.