به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی 97 -96 حوزه ها در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم، اخلاق را یکی از مسائل بسیار مهم حوزه های علمیه برشمرد و افزود: از این جهت مساله تهذیب لازم است و علمای حوزه باید علاوه بر تلاش برای خودسازی، در راستای تهذیب اخلاق مردم نیز گام بردارند چرا که تخلق حوزویان به اخلاق اسلامی خیلی مهم است.
وی بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی بین طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه قم یک حوزه انقلابی است و همان حوزه ای است که در آغاز پیروزی انقلاب برای آن زحمت های فراوانی کشیده شد.
آیت الله نوری همدانی خطاب به حوزه های علمیه اظهار کرد: هنوز این روحیه در شما باقی است، و حضرت امام (ره) در یک جلد از مجموعه 22 جلدی صحیفه نور که مختص حوزه علمیه و روحانیت است، می فرمایند، آفرین بر آن علما و روحانیانی که دیوارهای فیضیه را پشت سر گذاشتند و به جبهه ها شتافتند و رساله علمیه و عملیه خود را با مرکب خون نوشتند.
این مرجع تقلید افزود: اگر رهبر معظم انقلاب در کلمات خود می فرمایند حوزه باید مانند گذشته انقلابی باقی بماند، منظورشان این است که حوزه ها که دیروز انقلابی بودند، امروز نیز باید در همه عرصه ها حضور داشته باشند.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: کار علما فقط درس گفتن نیست بلکه سه چیز از جمله تبلیغ و تهذیب، خدمت به مردم و توجه به نقشه های دشمن است، چرا که دشمن علیه این انقلابی که حوزه ها بوجود آوردند، در کمین است، از این رو روحانیت باید در صحنه های مختلف حضور پررنگ داشته باشد.
مراسم آغاز سال تحصیلی 97-96 حوزه های علمیه، امروز با حضور آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علما، فضلا، اساتید و طلاب در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد
7403/ 6133/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.