به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از 76 طرح کشاورزی در شهرک شکوهیه قم با بیان اینکه 150 هزار هکتار اراضی بیابانی بحرانی در قم وجود دارد ، اظهار داشت: هفت هزار هکتار از اراضی بیابانی قم با اقدام های صورت گرفته و کشت نهال مقام به کم آبی، بیابان زدایی شده است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح های مطالعاتی، نهال مقاوم به کم آبی و متناسب با آب و هوای قم شناسایی و درحال کشت در مناطق بیابانی قم می باشد.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود،همچنین طرح های افتتاح شده هفته دولت در قم را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی تنها به عهده دولت نیست بلکه تحقق آن نیازمند حرکت مردم، سرمایه گذاران، کشاورزان و نیز صاحبان فکر و اندیشه در راستای اهداف آن است.
وی با بیان اینکه توجه به واحدهای کوچک خانگی از جمله راهکارهای تولید و اشتغال در استان است افزود: بسیاری از کارگاه های کوچک تولیدی، امکان انتقال آنها درخانه ها به منظور کاهش هزینه ها وجود دارد که با اجرای کارگاه های خانگی، علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب افزایش درآمد خانواده ها نیز می شود.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارتباط خوب میان جهادکشاوری و کشاورزان موج ایجاد اعتماد کشاورزان شده است گفت: بر اساس آمار جهاد کشاورزی قم، کشاورزان استان 180 میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب داشته اند که این میزان به اندازه آب ذخیره شده یک سد قم است.
وی ادامه داد: باور توانایی در مدیریت بهینه مصرف و افزایش بهره وری به منظور افزایش تولید موجب تحقق اقتصاد مقاومتی است.
صادقی با بیان اینکه خلاقیت رمز موفقیت حل مشکل های کنونی است گفت: مسئولان و کارآفرین استان باید برای کیفیت بخشی و افزایش بهره وری خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
در این آیین 76 طرح بخش کشاورزی با اعتبار 456 میلیارد و 115 میلیون ریال و اشتغال زایی 466 نفر همزمان با ششمین روز از هفته دولت، به بهره برداری رسید.
7404/ 6133/خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.