به گزارش ایرنا، سرهنگ احمد حسینی روز سه شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس همه ملت ایران حماسه آفریدند و حضور شهدا از قشرهای گوناگون جامعه موید اثبات این مدعاست که همه در آن نقش آفرینی داشتند، بنابراین همه باید در بزرگداشت آن نقش داشته باشند.
وی ادامه داد: در همه مناسبت ها باید رویکردها و سیاست گذاری ها به سمت مردمی شدن رویدادها باشد و سازمان ها و نهادها فراهم کننده بستر و تسهیلات لازم باشند، مگر برنامه های خاص که در حوزه اختیارات سازمان ها و نهادهاست.
وی به تقارن هفته دفاع مقدس در سال جاری با ماه محرم اشاره و بر استفاده از ظرفیت های هیات های مذهبی و این ماه در این هفته تاکید کرد و گفت: در این هفته باید از ظرفیت کانون های مساجد با هم افزایی بیشتر استفاده شود.
از 31 شهریورماه سالروز شروع جنگ تحمیلی درسال 1359 تا 6 مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
حسینی با بیان این که برنامه های هفته دفاع مقدس با رویکرد فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود، گفت: نگاه نوآورانه با محوریت جذابیت در برنامه ها، اجرای برنامه های مشترک به منظور هم افزایی و هم پوشانی در راستای اقتصاد مقاومتی و اعلام برنامه های اداره ها و نهادها به کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی این ستاد مدنظر مسئولان در برنامه های این هفته باشد.
وی از مسئولان اداره ها خواست تا برنامه های خود را در این هفته به اطلاع رسانه ها برسانند، تا به خوبی برنامه های هفته دفاع مقدس در رسانه ها انعکاس یابد، چراکه با استفاده از زبان هنر و رسانه می توان پیام را بهتر و با اثرگذاری بیشتر به مخاطب منتقل کرد.

** سرهنگ محمدرضا موحد معاون سپاه استان قم نیز در این جلسه با بیان این که به واسطه دفاع مقدس و خون شهیدان بود که پس از جنگ ابرقدرت ها جرات نکردند به طور مستقیم با ایران جنگی را شروع کنند، برگزاری رژه نیروهای مسلح استان و نمایشگاه هفته دفاع مقدس در اردوگاه جنب کوه خضر نبی(ع) را از جمله برنامه های مهم این هفته برشمرد.

** ولی الله آغدیر مشاور استاندار قم در امور ایثارگران نیز پیشنهاد کرد که در کنار مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان در گلزارهای سراسر استان، برنامه ویژه ای نیز برای عطرافشانی قبور مطهر حدود 300 شهید مدافع حرم در بهشت معصومه در نظر گرفته شود.

** محمدحسین مقدم معاون فرماندار قم نیز از برگزاری آیین های بزرگداشت هفته دفاع مقدس هم چون سال های گذشته در تمام بخش های استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کمک دستگاه های اجرایی، این برنامه ها باشکوه تر از سال های پیش انجام شود.
استان قم با مساحت حدود 11 هزار کیلومتر مربع در حاشیه کویر، در فاصله 140 کیلومتری جنوب شهر تهران قرار دارد؛ این استان دارای یک شهرستان و پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد، 10 دهستان و 363 آبادی است.

** معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این جلسه گفت: شهیدان با نثار جان خود امنیت امروز را برای ما ایجاد کردند و با توجه به تقارن این هفته با محرم، تلاش کنیم تا هدف های شهیدان و آن چه که در سیره حضرت سیدالشهدا(ع) بود را در جامعه تبیین و به نسل جوان منتقل کنیم.
حجت الاسلام غلامرضا ناظمی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان در گلزارهای شهدای استان قم و دیدار و تکریم خانواده های شهدا، جانبازان و ایثاگران را ازجمله برنامه های این هفته اعلام کرد و گفت: در طول سال تصاویر شهدا به نوبت در معابر عمومی نصب می شود.

** حجت الاسلام علی اسماعیلی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم نیز حمایت از نویسندگانی که آثاری در رابطه با دفاع مقدس و شهدا دارند، برگزاری شب شعر و خاطره و اجرای نمایش خیابانی را از جمله برنامه های این هفته اعلام و پیشنهاد کرد که با حمایت مسئولان استان به مرور فیلم های فاخری درباره سرداران دفاع مقدس در استان قم ساخته شود و تحقق آن را نیازمند عزم و تصمیم مسئولان استانی دانست.

** مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری استان قم نیز برگزاری برنامه شب شعر و مرور خاطرات دفاع مقدس با حضور رزمندگان آن دوران و همکاری در طراحی بنرهای شهری به این مناسبت را از جمله کارهای این نهاد برشمرد.

** حسن مالکی نژاد عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: بحث دفاع مقدس، بحث محوری ما می باشد و از لحاظ فرهنگی باید در تمام روزهای سال به آن توجه شود و در این زمینه شورا آماده همکاری با همه نهادهاست.

** رئیس اداره تبلیغات شهرداری قم با اعلام آمادگی همکاری این نهاد با سایر دستگاه ها گفت: فضاسازی و تبلیغات محیطی شهر با همکاری نهادهای مرتبط و هنرمندان برای انجام کار تلفیقی به مناسبت محرم و دفاع مقدس از جمله برنامه های شهرداری است.
عباس ذاکری، ایجاد خط ویژه اتوبوسرانی برای بازدید شهروندان از نمایشگاه دفاع مقدس را از دیگر برنامه های شهرداری برشمرد و افزود: با همکاری هنرمندان مشغول اجرای طرح «چهلچراغ» از تصویر 40 شهید شاخص استان از قشرهای گوناگون هستیم که نگارگری می شود و در تصاویر و اِلمان های مختلف شهری از آن بهره می بریم.
هم چنین در این جلسه، مسئولان دستگاه ها و نهادهای شرکت کننده، یکی از برنامه های خود را دیدار و تکریم از خانواده های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران دستگاه های خود و حضور در آیین عطرافشانی مزار شهیدان اعلام کردند و درباره فعالیت های دستگاه خود در این هفته گزارش ارائه دادند و پیشنهادهای خود را در هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های هفته دفاع مقدس بیان کردند.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.