به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: این جوان به نام شادروان سهراب ظهرابی جمکرانی که در اثر تصادف با موتورسیکلت دچار ضربه سر و خونریزی شدید مغزی شده بود، برغم تلاش پزشکان و تیم درمان، بهبود نیافت و در نهایت دچار مرگ مغزی شد.
وی تصریح کرد: پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشک معالج و تایید توسط تیم تاییدکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی قم و اخذ رضایت از خانواده ایشان، جهت اهدای عضو به بیمارستان شریعتی تهران اعزام و ارگان های حیاتی این مرحوم به بیماران نیازمند در لیست پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیوند شد.
صمدی خاطرنشان کرد: مرحوم ظهرابی جمکرانی هشتمین مورد اهدای عضو در سال 96 از استان قم است، سال گذشته نیز 20 مورد از قم جهت اهدای عضو به تهران اعزام شدند.
به گفته وی، در حال حاضر حدود 50 هزار تن در سطح کشور در لیست انتظار برای دریافت عضو هستند و کسانی که می خواهند جزو اهداکنندگان عضو باشند می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.muq.ac.ir در بخش «ثبت نام از متقاضیان اهدای عضو پس از مرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.