محمد جواد محرابی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بی نظمی در فعالیت رسانه ای را یکی از اشکال های مطبوعات قم برشمرد و افزود: آگهی های دولتی که یکی از مهترین منابع درآمدی مطبوعات و نشریات استان است، در قم نیازمند ساماندهی است.
محرابی تاکید کرد: نمایندگی ها و سرپرست های نشریات و روزنامه های سراسری در استان باید در سامانه جامع رسانه ای کشور ثبت نام کنند که بر اساس آن برای آنها پروانه فعالیت صادر می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 6 روزنامه در استان چاپ که از این تعداد 3 روزنامه سراسری و سه روزنامه در سطح استان توزیع می شوند گفت: روزنامه های ایمان، شاخه سبز و 19 دی سه روزنامه سراسری استان قم است ضمن اینکه در تلاش هستیم تا ترتیب انتشار نشریات به منظور ارتقای سطح کیفی آنها کم شود و تعداد روزنامه ها و هفته نامه ها در استان بیشتر شود.
محرابی ، از انتشار 6 هفته نامه، 16 دو هفته نامه و 2 شماره درهفته درقم خبر داد و گفت: وجود رسانه های تاثیرگذار و معرفی نشدن ظرفیت رسانه ای روزنامه ها واحدهای صنعتی برای تعامل بین آنها موجب شده که اکنون رسانه های مکتوب استان درگیر مسائل و مشکل های افتصادی باشند.
وی وجود چاپخانه های متعدد را از جمله ظرفیت های قم برشمرد و گفت: نخستین چاپخانه رول قم توسط یکی از روزنامه های استان در ماه های گذشته به بهره برداری رسید که این امر می تواند علاوه بر افزایش سرعت موجب ارتقای کیفیت روزنامه های قم شود.
محرابی با بسیار بی نظم و کم دانستن مراکز عرضه و فروش مطبوعات درسطح قم گفت: ساماندهی به این دکه ها نیازمند کار بین دستگاه های مختلف استان از جمله شهرداری است که با مذاکرات صورت گرفته به دنبال نظم دهی و صدور پروانه برای این غرفه ها و کیوسک های مطبوعات هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری انتخابات سراسری خانه مطبوعات را مورد اشاره قرار داد و گفت: خانه مطبوعات به واسطه شرایط خاص قم، در گذشته با مشکلاتی مواجه بود که در دوره جدید تمام تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حمایت و وجاهت دادن قانونی به خانه مطبوعات و واگذار کردن برخی امور مربوط به اهالی رسانه به خانه مطبوعات قم در راستای حل مشکل های صنفی خبرنگاران و اهالی مطبوعات است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.