به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی در گفت وگویی با بیان این که مجموع مساحت بافت فرسوده مصوب شهر قم در شورای عالی شهرسازی نزدیک به یک هزار و 74 هکتار است، اظهار کرد: بافت تاریخی 300 هکتاری شهر قم به صورت کامل در این منطقه ( اطراف حرم مطهر حضرت معصومه ) قرار دارد.
وی با اشاره به انجام مطالعات گوناگون در حوزه بافت ‌های فرسوده شهر قم خاطرنشان کرد: بافت شهری در سه حوزه فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های مساله ‌دار بررسی شده است.
وی با اشاره به این که بر اساس آمارها نزدیک به 697 هزار تَن در چهار هزار و 133 هکتار بافت مساله ‌دار شهر قم زندگی می ‌کنند، گفت: برای این که بتوانیم در راستای ساماندهی این بافت‌ ها برنامه‌ های عملیاتی را دنبال کنیم، باید استفاده از ظرفیت ‌های مردمی و ملی را در دستور کار خود قرار دهیم.
خاکی افزود: هر چند در حال حاضر، نسبت به گذشته اقدام های متفاوت ‌تری در قم در حال انجام می باشد، اما اعتبارهایی که توسط استانداری و شهرداری برای ساماندهی بافت شهری قم درنظر گرفته شده است، باید افزایش یابد.
وی با تاکید بر این که یک دستگاه و نهاد دولتی به تنهایی نمی ‌تواند مشکل ساماندهی بافت شهری قم را رفع کند، گفت:‌ شهرداری تلاش دارد تا هماهنگی لازم را در میان دستگاه‌ های اجرایی، نهادهای ملی و مجموعه‌ های مردمی ایجاد کند تا بتواند در راستای هدف های مورد نظر به نتیجه مطلوب برسد.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.