به گزارش عصر شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، تا تاکنون مرکز رادیولوژی بیمارستان کامکار قم به صورت آنالوگ فعالیت می کرد، که این بخش از امروز و همزمان با هفته دولت، به صورت دیجیتال فعالیت می کند.
روزانه به صورت میانگین 130 نفر به مرکز رادیولوژی بیمارستان کامکار عرب نیا قم مراجعه می کنند.
رادیولوژی در مراکز درمانی که ویژه عکسبرداری است یکی از مراکز حساس به شمار می رود که استفاده های بسیاری دارد.
به گفته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، همه مراکز بیمارستان های دولتی استان مجهز به رادیولوژی دیجیتال هستند.

*آغاز به کار کلینیک سیار دندانپزشکی در قم
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم از خرید دو دستگاه خودروی کلینیک سیار دندانپزشکی با امکانات و تجهیزات کامل در این استان خبر داد و گفت: برای خرید این کلینک سیار و تجهیزات مورد نیاز آن بیش از 55 میلیارد ریال هزینه شده است.
دکتر علی اصغر اکرمی در گفت وگویی افزود: یونیت دندانپزشکی، اتوکلاو، رادیوگرافی، ساکشن و سایر تجهیزات دندانپزشکی از جمله امکانات این کلینیک سیار است.
وی ادامه داد: هدف از خرید کلینیک سیار دندانپزشکی، ارائه خدمات به مناطق روستایی دور افتاده و محروم استان و اقشار کم درآمد می باشد.
اکرمی بیان داشت:این کلینیک های سیار در هفته دولت راه اندازی و تیم درمانی این کلینیک پس از راه اندازی(هشتم شهریورماه سال جاری) فعالیت خود را در مناطق محروم استان آغاز می کند.
شروع رسمی این طرح در استان قم از هشتم شهریورماه خواهد بود.
پیش از این کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم به ایرنا گفته بود، کلینیک سیار دندانپزشکی در قالب 2 گروه از سوی خیران سلامت بزودی در مناطق محروم این استان راه اندازی و به ارائه خدمات به روستاییان می پردازد.
وی اضافه کرد: کلینیک سیار دندانپزشکی ویژه مردم مناطق روستایی، کمتر برخوردار و حاشیه شهر است که دسترسی به خدمات بهداشت و درمان ندارند و این خدمات به صورت رایگان ارائه خواهد شد.
حاجیلو افزود: راه اندازی کلینیک های سیار دندانپزشکی در کنار طرح تحول نظام سلامت انجام می شود تا بسته های این طرح تکمیل شود.
طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی و تاکنون این طرح در چهار مرحله اجرا شده است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.
با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان قم که شامل هفت بسته بود، 2 هزار میلیارد ریال در استان قم صرفه جویی شد که بخشی از آن مربوط به کمک مستقیم دولت و بخش دیگر نیز مربوط به پرداختی کمتر مردم در بخش های مختلف درمان به واسطه اجرای این طرح است.
راه اندازی 742 تخت بیمارستانی، راه اندازی بالگرد اورژانس و افتتاح نخستین پایگاه اورژانس هوایی و هزینه 200 میلیارد ریال برای اصلاح فضای فیزیکی و تجهیز بیمارستان ها از جمله مهم ترین اقدام های صورت گرفته در استان قم به واسطه اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.