به گزارش روز شنبه ایرنا ، سید حسن هانی طبائی روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: همچنین با استفاده از خدمات اینترنتی 500 پست ‌بانک در روستاهای قم فعال است.
استان قم با مساحت حدود 11 هزار کیلومتر مربع در حاشیه کویر، در فاصله 140 کیلومتری جنوب شهر تهران قرار دارد؛ قم دارای پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد و پنج شهر قم، قنوات ، کهک، دستجرد و جعفریه است.
وی استفاده از اینترنت همراه در استان قم را قابل ‌توجه خواند و تصریح کرد: قم جز استان‌ های برتر در استفاده از دیتای تلفن همراه بوده و طبق آمار حدود 86 درصد جمعیت قم از مشترکین اینترنت همراه و ثابت در استان هستند.
هانی طبایی از ارائه 45 گیگابایت حجم در هر ثانیه خبر داد و خاطرنشان کرد: همه ارتباطات بین استانی به‌ وسیله شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه می ‌شود که زیرمجموعه این اداره کل بوده که با راه‌ اندازی مرکز 'آی ایکس' توسط این شرکت با کاهش هزینه‌ های اینترنتی و تسهیل روند خدمات برخوردار خواهیم شد.
وی حمایت از سرمایه‌ گذاران خرد را مهم‌ ترین برنامه این اداره کل دانست و افزود: حمایت از بخش خصوصی در جهت ایجاد کسب‌ وکار درقم یکی از اهداف این اداره کل بوده تا بتوانیم همگام به سیاست اقتصاد مقاومتی در جهت کاهش بیکاری استان قدم برداریم.
وی سیم ‌کارتهای فعال در قم را بیش از جمعیت استان اعلام کرد و گفت: حوزه فعالیت این اداره در زمینه تلفن ثابت و اپراتورهای تلفن همراه بوده و سیم‌ کارت فعال استان در حدود 105 درصد یعنی پنج درصد بیشتر از نیاز استان است.
جمعیت استان قم بیش از یک میلیون و 250 هزار تن است.
وی به بررسی اقدامات شرکت پست در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پرداخت و گفت: افتتاح و راه ‌اندازی پست لجستیک و شرکت GNF و فعالیت در زمینه سرمایه ‌گذاری ‌های نوین از اقدامات مهم موثر در شرکت پست استان است.
هانی طبایی با تاکید بر صدور مجوزهای نماد اعتماد برای کسب‌ وکارهای اینترنتی و توجه مردم به این نماد ابراز داشت:30 هزار مجوز در این زمینه در کشور صادرشده است که بالغ ‌بر 550 عدد از این مجوزها در قم بوده که عمده آن برای کسب کارهای خرد اینترنتی می باشد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.