به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، سرهنگ احمد حسینی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: ضرورت دارد هر سازمان و نهادی برای نوشتن مقاله های مربوطه از ظرفیت علمی و تحقیقاتی خود برای دانشنامه دفاع مقدس استفاده نماید.
وی با اشاره این که بنیاد حفظ آثار تا سال 97 باید دائرةالمعارف کشوری دفاع مقدس را به اتمام برساند، ابراز کرد: 98 درصد دانشنامه استانی دفاع مقدس در قم شناسایی و این استان جزو پنج استان اولی است که دانشنامه آن مصوب شده است.
وی، شهدای شاخص، پناهگاه ها و ستادهای پشتیبانی را از مدخل های مهم و اولویت دار آموزش و پرورش برشمرد و افزود: ان شاءالله با حضور نماینده ای از این دستگاه در کمیته دانشنامه، روند اتقان مدارک و ثبت و تایید اسناد و تبیین نقش آموزش و پرورش در مجموع دستگاه های دولتی در دوران دفاع مقدس، سرعت بیشتری به خود بگیرد.
دائره المعارف دفاع مقدس کار علمی بزرگ و تحقیقاتی در حوزه دفاع مقدس است.
حسینی، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: یک ششم شهدای استان قم را فرهنگیان و دانش آموزان شهید تشکیل می دهند و لذا بخش اعظمی از موزه آرایی دفاع مقدس به آموزش و پرورش و فعالیت های ستادهای پشتیانی خاص این دستگاه بر می گردد.

** حضور 80 راوی دفاع مقدس در بدنه آموزش و پرورش قم
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این دیدار، از حضور 80 راوی فرهنگی فعال دفاع مقدس در مدارس نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان خبر داد.
حمیدرضا شیخ الاسلام اظهار داشت: 1400 واحد آموزشی در استان وجود دارد و کمتر مدرسه ای بوده که در طول سه سال گذشته یادواره شهدا در آن برگزار نشده باشد.
وی افزود: در این مدت توانستیم فضای ذهنی مدارس را در راستای تقویت یاد و خاطره شهدا تقویت نموده و از نظر زیرساختی نیز برنامه هایی از قبیل شناسایی شهدای منسوب به دانش آموزان و شهدای دانش آموز مدارس، اجرا شده است.
وی اعزام سالانه 10 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور را مورد اشاره قرار داد و گفت: از این اردوها برخی دانش آموزان نیز به عنوان راوی تربیت و شناسایی شدند و از حضور آنها در برنامه های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت در مدارس استفاده می شود.
وی با تاکید بر این که کارکردن برای شهدا، افتخاری بسیار بزرگ است، یادآور شد: در این راستا کارگروه هایی تشکیل شده که توانستیم به کمک مدیران مدارس و حتی همکاران بازنشسته خاطرات و اسناد و مدارکی از شهدای دانش آموز را جمع آوری کنیم.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.