به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آغاز به کار دولت دوازدهم با رای قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیران پیشنهادی همراه شد و زمینه را برای اتحاد بیشتر دولت و مجلس در مسیر خدمت رسانی مطلوب به مردم فراهم کرد.
وی با اشاره به این که هفته دولت بهترین فرصت برای خدمت رسانی به مردم است، افزود: دولت یازدهم در دوره چهارساله فعالیت خود با شرایط بسیار سختی در حوزه های مختلف روبه رو بود که توانست با روش اعتدالی و تدبیر در سایه حمایت های رهبر معظم انقلاب و مردم این مسیر را بپیماید؛ دولت یازدهم توانست رشد منهای هشت درصدی اقتصادی را مثبت و نرخ تورم 45 درصدی را تک رقمی کند.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید پس از برجام و گشایش های مالی حاصل از آن توانست در زمینه اقتصاد کشور تحولات اساسی ایجاد کند که در همین رابطه اعتبارات مالی مناسبی برای انجام طرح های عمرانی در اختیار استان قم قرار گرفت.
صادقی گفت: برای نمونه در زمینه راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی استان قم در 2 سال اخیر بیش از 2هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار مالی اختصاص یافت.
وی با اشاره به ایجاد 28 هزار فرصت شغلی جدید توسط دولت یازدهم در استان قم تصریح کرد: این دولت در طول چهار سال گذشته یک هزار و 426 طرح عمرانی را در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای خدمت رسانی مطلوب به مردم با اعتباری بالغ بر 13 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رساند.
وی در ادامه با اشاره به برخی از طرح های کلان انجام شده در استان قم توسط دولت یازدهم، افزود: دولت یازدهم فرآیند انتقال آب از سد کوچری به قم را به اتمام رساند، زمینه استفاده از شیوه های آبیاری نوین را در پنج هزار و 600 هکتار از مزارع استان فراهم، پوشش بیمه سلامت را همگانی کرد و پهنای باند فیبر نوری استان را صد درصد رشد داد.
صادقی در خصوص فرودگاه قم، گفت: مشکلات ادامه ساخت این طرح ملی با صدور حکم قضایی رفع شده و کارگروهی برای راه اندازی مجدد طرح با انتخاب سرمایه گذار در حال فعالیت است.
وی پیرامون مساله ایجاد شده در رابطه با کارخانه بازیافت سرب در استان قم نیز، بیان کرد: با راه اندازی کارخانه های بازیافت باطری و سرب در قم مخالف هستیم و در این زمینه نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای ما اهمیت دارد؛ این واحد مسائل قضایی و حقوقی مختلفی را پشت سر گذاشته است اما در نهایت برای حفظ سلامت شهروندان به نظر اداره کل حفاظت محیط زیست احترام می گذاریم.
وی با اشاره به این که روش دولت اعتدال حرکت در مسیر خدمت به مردم است و در این مسیر نگاه فراجناحی دارد، ادامه داد: اگر قرار باشد بمانم برنامه های جدیدی در راستای ارتقاء بیش از پیش جایگاه استان درنظر گرفته خواهد شد و مدیرانی که نتوانند در مسیر سیاست های ابلاغی حرکت کنند و پاسخگوی عملکرد خود نباشند تغییر خواهند کرد.
استاندار قم گفت: این استان از لحاظ تقسیم بندی های جغرافیایی در رتبه استان های سطح سه کشور قرار می گیرد و اعتباراتی که برای طرح های عمرانی استان درنظر گرفته می شود برای تامین هزینه ها کافی نیست؛ بنابراین باید سطح استان از نظر جغرافیایی توسعه یابد تا بودجه های بیشتری در اختیار مسئولان قم قرار گیرد.

**همچنین در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: طرح هایی که در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد در بخش زیربنایی و عمرانی 128 طرح با اعتباری بالغ بر 2هزار و 832 میلیارد ریال، کشاورزی 52 طرح با اعتبار 576 میلیارد ریال، صنعت هفت طرح با اعتبار 603 میلیارد ریال، گردشگری 6 طرح با اعتبار 460 میلیارد ریال، ورزش پنج طرح با اعتبار 29 میلیارد ریال و آموزش و پرورش 4 طرح با اعتبار 10 میلیارد ریال است.
محسن بهشتی ادامه داد: ایجاد طرح آبخیزداری و مهار سیلاب در بالادست پردیسان از مهمترین طرح هایی است که به مناسبت هفته دولت در قم به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: نصب توربین در مسیر انتقال آب سد کوچری و اضافه شدن سه مگاوات برق به شبکه توزیع استان بدون صرف هزینه و آلودگی زیست محیطی از جمله طرح هایی است که در هفته آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: طرح پل پردیسان با 60 درصد تملیک اراضی نیز از جمله طرح هایی است که در هفته دولت افتتاح می شود و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
بهشتی گفت: بهسازی 40 کیلومتر از محور قدیم قم – تهران و تحویل یک هزار و 112 واحد مسکن مهر از دیگر طرح های آماده شده برای افتتاح در هفته دولت است.
وی با اشاره به این که شورای برنامه ریزی استان قم در مسیر توسعه روستاهای قم تلاش می کند، افزود: آبرسانی به 80 روستای استان قم از دیگر طرح های مهمی است که به مناسبت هفته دولت در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در بحث حمایت های اجتماعی سه مرکز توسط اداره کل بهزیستی استان قم افتتاح خواهد شد و در موضوع خدمت رسانی بهتر به زائران کریمه اهل بیت(ع)، 6 هتل به مجموعه واحدهای اقامتی استان افزوده می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم همچنین به افتتاح کارخانه ها در بخش صنعت و معدن، توسعه زیرساخت های مخابراتی، ایجاد خانه های بهداشت و توسعه شبکه برق استان اشاره کرد و گفت: برای بهره برداری از طرح های عمرانی در هفته دولت، نمایندگان 27 دستگاه اجرایی استان مدت زمان زیادی را صرف برنامه ریزی و عملیاتی ساختن تصمیم های گرفته شده، کردند.

** معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز در این نشست خبری گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه امسال، مردم قم با مشارکت 78 درصدی از خود حماسه کم نظیری به نمایش گذاشتند.
احد جمالی افزود: ظرفیت شوراها نشان دهنده عمق حضور مردم در صحنه حکمرانی کشور است و به لطف الهی با وفاق ایجاد شده بلوغ سیاسی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا روز به روز بیشتر می شود.
وی در ادامه به وجود امنیت کامل در استان قم اشاره کرد و افزود: پیش بینی های لازم در خصوص برقراری امنیت صورت گرفته و با هوشیاری مردم همچون گذشته تمام توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد.
وی بیان کرد: ارتباط استانداری قم با مجموعه مراکز علمی و دانشگاهی بر اساس سیاست های دولت تدبیر و امید بسیار مناسب بود و حمایت های قابل توجهی از مراکز دانش بنیان به عمل آورد.
معاون استاندار قم گفت: برای مقابله با معضلات اجتماعی در چهار سال گذشته اقدام های عملیاتی بسیاری انجام و تصمیم های کارشناسی متعددی در این بخش گرفته شد که نتیجه آن در آینده نزدیک مشاهده می شود.
وی افزود: ارتباط مناسب استانداری قم با تشکل های سیاسی، وفاق و اتحاد خوبی را درسطح استان به وجود آورده که می تواند به عنوان الگو برای سایر مناطق کشور مورد توجه قرار گیرد.
** همچنین مدیرکل روابط عمومی استانداری قم، گفت: برنامه های هفته دولت در استان قم از فردا با آیین خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) از ساعت هفت صبح با حضور تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (ع)، استاندار قم و اعضای شورای اداری استان آغاز می شود و سپس مسئولان استان بر سر مزار شهدا حضور پیدا می کنند.
سید رضا طباطبایی افزود: دیدار استاندار با خانواده شهدای کارمند و سخنرانی وی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قم از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در هفته دولت می باشد.
وی ادامه داد: استاندار قم از روز شنبه هفته آینده در بخش های مختلف استان حضور یافته و طرح های عمرانی را در حوزه های مختلف افتتاح می کند.
وی بیان کرد: همچنین در روزهای پایانی هفته آینده سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم سفر می کند و برنامه های مختلفی را همچون شرکت در نشست خبری در این استان خواهد داشت.
دوم تا هشتم شهریور ماه سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال 1360 به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.